דו"ח: למעלה משליש מהמשתמשים במחשבים שולחניים לצריכת תוכן עברו לטאבלטים ולסמארטפונים

37% מן מהמשתתפים במחקר של NPD, שמספק סימן נוסף לשוק המחשבים השולחניים המתכווץ, השיבו כי זנחו את ה-PC לטובת המכשירים הניידים ● "חלונות 8 בטאבלטים יכולה לשנות זאת", טוען אנליסט בחברה, "אבל לפי המכירות עד כה, זה לא יקרה במהרה"

למעלה משליש מהצרכנים הנסקרים במחקר חדש של NPD, שהשתמשו במחשבים שולחניים במטרה לצרוך תוכן, עברו לטאבלטים ולסמארטפונים – כך על פי ממצאי חברת המחקר שפרסמה את התוצאות בסוף השבוע האחרון. על פי החברה, 37% מן הצרכנים שהשתמשו במחשבים אישיים לצריכת תוכן עברו לטאבלטים ולסמארטפונים.

מרבית האנליסטים רואים בנתונים כאלה את המגמה המתחזקת למותו של ה-PC, אבל ג'ון באפון, מנהל מכשירים ותבונה מקושרת ב-NPD, טוען דווקא את ההפך. לטענתו, מחשבי ה-PC לא הולכים לשום מקום: "למרות השינויים האלה בהתנהגות הצרכנים, המחשבים האישיים יישארו המכשירים העיקריים ליצירת תוכן בקופסת הכלים של המשתמשים לעוד שנים רבות. יש עדיין כמות לא מבוטלת של פעילויות שנוחות לניהול יותר מן המחשב האישי".

רוב הפעילויות האלה, שמכונות באופן כולל "יצירת תוכן", עשויות להיות קרש ההצלה של מחשבי ה-PC לעוד זמן רב, כך לדברי האנליסט. בראיון שהעניק לאחר פרסום הדו"ח, אמר באפון, כי "אינני במחנה של אלה החושבים שמחשבי ה-PC יהיו בשוליים. עדיין יש בתים רבים שיש בהם מחשבים". על פי הנתונים של NPD, בכל בית אב יש בממוצע 2.4 מחשבים שולחניים, זאת לעומת 1.4 טאבלטים.

ואולם אין ספק שיש מעבר של שימושים מסוימים, בדרך כלל בקטגוריה של "בידור", מן המחשב השולחני לטאבלטים ולסמארטפונים. על פי המחקר, שתי הפעילויות הראשיות שעברו ברובן למיחשוב הנייד הן גלישה באינטרנט ופייסבוק (Facebook), לדברי באפון. מבין בעלי הטאבלטים, 27% אמרו שהם משתמשים פחות במחשבים האישיים שלהם כדי להתחבר לרשת, בעוד 20% אמרו כי הם כן משתמשים במחשבי ה-PC שלהם כדי לגלוש בפייסבוק. בעלי הסמארטפונים הגיבו באופן קצת שונה, כאשר 27% מהם אמרו כי הם משתמשים פחות במחשב האישי הן לגישה לאינטרנט והן לפעילות בפייסבוק. לדבריו, ב-2013 תתחזק עוד יותר המגמה לכיוון מכשירי קצה ניידים לפעילויות אלה.

טענה מעניינת נוספת של באפון היא שעד שחלונות 8 (Windows 8) לא תסלול את דרכה, יש סיכוי נמוך שהצרכנים יזרקו את מחשבי ה-PC שלהם למחסן. לדבריו, "חלונות 8 בטאבלטים יכולה לשנות זאת, אבל לפי המכירות עד כה, זה לא יקרה במהרה". הסיבה לדברים אלה של באפון היא שמיקרוסופט (Microsoft) בעצם מכוונת עם חלונות 8 שלה – הגרסה המלאה, לא RT המוגבלת – להיות איום כפול הן על טאבלטים והן על מחשבים ניידים קלים בעלי תפקוד מגע. כך, בכוונתה לתמוך גם בחומרה ובתוכנות המיועדות באופן מסורתי לא רק למחשבים שולחניים או ניידים, אלא גם גמישה דיה לפעול בטאבלטים. ההוכחה הבולטת ביותר לאמונה זו היא טאבלטי ה-Surface PRO שהחלו להימכר אתמול (ש') בארה"ב, שעל פי ענקית התוכנה מסוגלת לפעול על מכשירי קצה שמסוגלים הן לצרוך תוכן והן ליצור תוכן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים