יעל תעביר חלקים נרחבים ממערך ה-IT של קבוצת מעריב לתצורת הענן של גוגל

הפרויקט יכלול העברת תהליכי הייצור והשירותים המסופקים לכ-400 משתמשים לעבודה בתצורת הענן ● כמו כן, יועברו תיבות הדואר האלקטרוני של המשתמשים לג'י-מייל ולכל משתמש תהיה יכולת אחסון נרחבת ● בנוסף, נבדקת אפשרות ניהול התוכן של העיתון לענן של גוגל ולחילופין, אפשרות לפיתוח מערכת ניהול לעיתון שתועלה ל-Google Apps ● הפרויקט אמור להסתיים ביוני השנה והיקפו הכספי נאמד במאות אלפי שקלים

קבוצת יעל תעביר את מערך ה-IT של מעריב-nrg לענן של גוגל (Google) – כך נודע לאנשים ומחשבים. פיילוט החל בימים אלה והפרויקט כולו צפוי להסתיים במחצית הראשונה של השנה. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר, אולם גורמים בשוק העריכו אותו במאות אלפי שקלים בשנה.

הפרויקט יכלול העברת תהליכי הייצור והשירותים המסופקים לכ-400 משתמשים לעבודה בתצורת הענן. כמו כן, יועברו תיבות הדואר האלקטרוני של המשתמשים לג'י-מייל (Gmail), אולם הכתובת הנוכחית של כל אחד מהם תישאר כפי שהיא. בנוסף, לכל משתמש תהיה קיבולת אחסון נרחבת.

עוד במסגרת הפרויקט יועבר ארכיון התמונות של מעריב לענן של גוגל, עם יכולות חיפוש וביצוע עיבוד של התמונות. במסגרת הפיילוט ייבדק שירות ה-CDN של גוגל, באמצעותו יועבר אתר nrg להיות נגיש לגולשים דרך שרתי ענקית הרשת. המעבר יהיה שקוף לגולשים ואלה לא יבחינו בכך. עוד תעבורנה מערכות האחסון של העיתון לענן של גוגל.

אנשי ה-IT של מעריב-nrg, בראשות אריאל שקרצי, סמנכ"ל הטכנולוגיות ומערכות המידע בחברה, בודקים את העלאת מערכת ניהול התוכן של העיתון לענן של גוגל ולחילופין, בוחנים אפשרות לפיתוח מערכת ניהול לעיתון שתועלה ל-Google Apps. דבר זה יאפשר נגישות למערכת מכל מקום ומכל מכשיר.

שקרצי אישר את הדברים בשיחה עם אנשים ומחשבים ואמר ש-"מטרת הפרויקט היא חיסכון כספי משמעותי. נגיע למצב בו תהיה לנו האפשרות לטפל בתהליכים העסקיים של החברה ולא בתשתיות. נקבל יכולת להתנייד ולעבוד בכל מקום, לצד יכולות גיבוי, שחזור והתאוששות מאסון".

הוא הוסיף, כי "נקבל שיפור משמעותי בכל הקשור לאבטחת מידע, בכך שהאחריות להגנה על האתר ועל מערכת הדואר האלקטרוני עוברת לגוגל". לדבריו, "המעבר לענן מייתר את הצורך ב-DRP ובמערכות כפולות לגיבוי. במסגרת הפיילוט אנחנו בוחנים את רמת הביצועים ואת מהירות העבודה בתצורת הענן".

תגובות

(5)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דין

    איזה צעד שגוי. לא להאמין שאנשים עושים את זה..

  2. יונתן

    מסכנים מעריב אין להם מושג איזה קש הם הולכים לאוכל מזה.

  3. יאיא

    ומה עם זה שכל המידע של העיתון נמצא בידיים של גוגל??!!?

אירועים קרובים