משהו טוב שיצא מהמיתון

פרויקטים לחידוש מורשת מקבלים משנה תוקף בימי משבר אלו ● הסיבה: לפתע יש זמן לבדוק מה נדרש לעשות, מתי, ואיפה ניתן לחדש במקום לרכוש חדש ● מי אמר שהכל גרוע בעת מיתון?

פורסטר פרסמה מחקר לפיו 84% מהמנמ"רים יקדישו בשנה הבאה משאבים רבים לחידוש פלטפורמות ה-IT שלהם. מחקר זה מתיישב היטב עם מגמת החיסכון וההתייעלות, המאפיינות כיום את הפעילות של מרבית ארגוני ה-IT בארץ ובעולם. הסקר מצביע כי גם ממיתון ומהאטה כלכלית יכולים לצאת דברים טובים.

המיתון מייצר פסק זמן, בו נעשית בדיקה של כל מערכות ה-IT הפועלות והמשרתות את הארגון. כך, יכולים המנמ"רים לוודא ולבדוק אילו מערכות נדרשות לשדרוג שלא נעשה בשל לחץ זמן, ואילו – סיימו את זמנן. המיתון הביא את המנמ"רים למצב של עריכת בדק בית רציני. באופן לא מפתיע כלל, בדק הבית הזה לא הביא אותם למסקנות בדבר השבתת מערכות – כי אם להפך.

המנמ"רים גילו, כי מערכות לגאסי ישנות, שכבר פועלות שנים בארגון, אינן יעילות. לא רק זאת, הן מוסיפות נתח נכבד לתקציב התחזוקה שלהם ובכך סותרות לחלוטין את מגמת ההתייעלות והחיסכון שהארגון נדרש לה בשעה זו.

במיוחד בולטת התופעה אצל ארגוני SMB. בארגונים אלה, כל שקל שמושקע בפלטפורמה טכנולוגית כלשהי, חומרה או תוכנה, חייב להיות מתורגם במהירות להחזר השקעה מוכח. בארגונים כאלו, שרשרת הניהול בין המנכ"ל למנמ"ר היא קצרה, ובמקרים רבים אין כלל מנמ"רים. מכאן שרכש של טכנולוגיה נמדד בעיניים עסקיות טהורות. לכן חשובה תופעת החידוש של מערכות המורשת בארגוני שכאלה, ואין פלא שעל פי הסקר, 55% מהמנמ"רים של ארגוני SMB אמרו כי הם מוטרדים מעלויות התחזוקה של מערכות אלו.

הסקר של פורסטר קובע בוודאות, כי השדרוג יהיה "המלך" בשנה הבאה. 70% מהמנמ"רים אמרו כי הם רוצים שירותי שדרוג, כאשר הספק שייבחר על ידם, יהיה זה שתהיה לו טכנולוגיה זמינה ומיידית, עם יכולת מוכחת וכמובן יציבות עסקית. ענף ה-IT עתיר בחברות שמתמחות בשירותי מודרניזציה ובטיוב מערכות. העיסוק בכך בתקופת מיתון מועיל קודם כל לקופת הארגון, והרבה יותר מכך, הוא מאפשר לארגון להיערך טוב יותר לקראת היציאה מהמיתון. זאת כי יש תהליכי IT שלעולם לא יבוצעו בעיתות של לחץ בעבודה, בין פרויקט אחד למשנהו.

את הקופון הגדול מהמצב המתואר בסקר, יגזרו ללא ספק הספקים. הנבונים שביניהם יקראו בין השורות, וילמדו למה בדיוק השוק מצפה ואילו פתרונות מיידיים ומהירים הם יכולים לספק ללקוחותיהם. הנה כי כן, בכל זאת למדנו כי משהו טוב יצא מהמיתון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים