כרמלה אבנר, ראשת מטה התיקשוב הממשלתי: "מאחר שהמערכות ישנות, המנמ"רים משמרים ולא מאפשרים"

"נדרשת חדשנות, כדי לתת להיבטים העסקיים בארגון אפשרות לעבוד אחרת", אמרה אבנר ● היא הוסיפה ש-"אם המנמ"ר ימשיך לשמר טכנולוגיות ישנות שיש לו, לא יהיה לו ערך מוסף והוא ייתפס על ידי ההנהלה כמנהל דטה סנטר ותו לא"

"מערכות ה-IT ישנות, מה שמוביל לכך שהמנמ"רים נמצאים במצב בו הם משמרים ולא מאפשרים. נדרשת חדשנות טכנולוגית על מנת לשנות את המצב הזה", כך אמרה כרמלה אבנר, ראשת מטה התיקשוב הממשלתי במשרד האוצר. לדבריה, "החדשנות תיתן להיבטים העסקיים בארגון אפשרות לעבוד אחרת. אם המנמ"ר ימשיך לשמר טכנולוגיות ישנות שיש לו, לא יהיה לו ערך מוסף והוא ייתפס על ידי ההנהלה כמנהל דטה סנטר ותו לא".

אבנר דיברה במסגרת פאנל בנושא "האם הסתיים עידן המנמ"ר והחל עידן המנמ"ר החדש?" הפאנל התקיים במסגרת מפגש פורום C3, פורום המנמ"רים של אנשים ומחשבים, שנערך ברומא בסוף השבוע האחרון, בהשתתפות יותר מ-150 מנמ"רים ונציגי ספקיות ה-IT. מנחה המפגש היה פלי הנמר, נשיא הקבוצה, ואת הפאנל הנחו רונן זרצקי, סמנכ"ל מערכות המידע של ישראכרט, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

בדבריה ציינה אבנר את ארבע מגמות העל שהמנמ"רים מתמודדים מולן כיום במקביל – SMAC (ר"ת Social ,Mobile ,Analytics ו-Cloud). היא קראה "לשלב את הטכנולוגיות הללו במערכי ה-IT הארגוניים בכלל ובאלה שבמגזר הממשלתי בפרט, על מנת לקדם את הארגונים".

ד"ר עדי קפליוק, מנמ"ר עיריית גבעתיים ויושב ראש פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות. צילום: פלי הנמר"הממשלה הגיעה למסקנה שהטכנולוגיה היא מאפשרת עסקית ובמקרה של הממשלה מביאה לשיפור השירות לאזרח ולהידוק הקשר עימו", אמרה אבנר. "לשם כך הוקם מטה התיקשוב, כאשר התפקיד בו אני נושאת מקביל לממונים על השכר והתקציבים במשרד האוצר".

"חשוב שיהיה למנמ"ר ראש גדול"
ד"ר עדי קפליוק, מנמ"ר עיריית גבעתיים ויושב ראש פורום המנמ"רים ברשויות המקומיות, אמר ש-"במשך 20 שנים לא היו קיימים בספר התקנים של משרד הפנים תקנים עבור אנשי IT בשלטון המקומי. לאחר מאמץ רב וארבע שנות עבודה קשה, הצלחנו להביא לכך שבשנה החולפת הוגדרו והותקנו שישה תפקידים, אחד מהם הוא המנמ"ר".

הוא אמר, כי "מה שחשוב בתפקיד המנמ"ר בכלל והמנמ"ר ברשות המקומית בפרט הוא לא הטכנולוגיה אלא ראש גדול לתהליכים, עם כפיפות למנכ"ל".

דורון פלח, מנמ"ר בנק ישראל. צילום" פלי הנמרד"ר קפליוק סיים בציינו, כי נדרש להעמיק את רמת שיתוף הפעולה בין ה-IT בשלטון המקומי ל-IT הממשלתי, "כי האזרח רוצה ישות ציבורית אחת לעבוד מולה ואת העירייה הוא תופס ככתובת הזו".

בחירת המנמ"רים של הפועלים ולאומי
דורון פלח
, מנמ"ר בנק ישראל, דיבר על מינוי המנמ"רים של בנק הפועלים ובנק לאומי, שבאים מהצד העסקי ולא הטכנולוגי, ואמר ש-"מה שקרה שם לא מייצג את מה שקורה במשק, כי התחלפו מנכ"לים בבנקים. מדובר ברצון למנמ"ר חדש".

לדבריו, "תפקיד המנמ"ר בעולם הבנקאות הוא חיוני. הביזנס של הבנקים, לרבות בנק ישראל, הוא IT, כל השירותים שהבנקים מספקים מבוססים על IT".

גדי דודיאן, סמנכ"ל בנק יהב ומנהל אגף מיחשוב וטכנולוגיה, גדי דודיאן, סמנכ"ל ומנהל אגף המיחשוב והטכנולוגיה של בנק יהב. צילום: פלי הנמר התייחס אף הוא לכך ואמר ש-"הסיבה לבחירת מנמ"רים בבנק הפועלים ובבנק לאומי שלא באים מהצד הטכנולוגי אלא מזה העסקי היא רצון של הנהלות הבנקים להוביל סדר יום של מהפכה ולא של התפתחות והמשכיות. יהיה קשה למישהו שבא מפנים לעשות כזה שינוי".

לדבריו, "בתפקידים החדשים של המנמ"ר אין תקרת זכוכית, אבל נהיה מחויבים לפעול על מנת להביא לתקרת רווח ולא רק להציג החזר השקעה. הפרויקטים של המנמ"ר החדש יהיו חדשניים". הוא ציין ש-"בבנק יהב יש ל-IT חיבור עמוק לביזנס והוא חלק משמעותי מהשינוי שעובר על הבנק".

"יש סימנים לשינויים העתידיים"
רן שלום
, מנהל אגף מערכות מידע ומיחשוב בעיריית פתח תקווה, ציין ש-"אנחנו רואים סימנים לשינויים העתידים לבוא. המנכ"לים בארגונים מצפים לתועלות אחרות מאלה שלהם הם הורגלו לקבל מהמנמ"רים בעבר. למנמ"ר יש חלק באחריות לצמיחת הארגון".

רן שלום, מנהל אגף מערכות מידע ומיחשוב בעיריית פתח תקווה. צילום: פלי הנמר"תיאורטית, אני רואה את עצמי כמישהו שיכול מחר בבוקר להחליף כל מנהל אגף בעירייה", הוסיף שלום. "לא גדלתי ב-IT, אלא ביחידה האסטרטגית, ולכן היה לי יותר קל לבצע את תפקיד המנמ"ר".

לדבריו, "מכל שקל שחסכתי למנהל מחלקת האשפה בעירייה אני לוקח 30 אגורות. ה-IT מסייע לתפעול טוב יותר של השירותים השונים שהעירייה מספקת לתושבים. אני משולב בתכנונים של האגפים השונים, כבר מתחילתם. זו שותפות עסקית וחברית, כי אני יכול לסייע להם למימוש היעדים של האגפים, באמצעות ה-IT".

הוא סיים בציינו, כי "אם מנמ"רים לא יידעו לעשות את השינוי בעצמם – הם לא ישרדו".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מנמר הרשויות

    כרמלה יקרה - מתי יתעוררו ויראו שהגוף שאת עומדת בראשו עושה רק נזקים ומבזבז כספים. זאת מבלי להתייחס לאמירה שלך כאן שבמקרה הטוב נובעת מבורות.

  2. spy

    כרמלה היקרה -מנמרים לא רוצים לעזוב טכנולוגיות ישנות ואז מה אתה עושה בענין איזו סמכות אכיפה יש לך עליהם ?

אירועים קרובים