הסטארט-אפ היומי: Similarweb – מצא לי שירות דומה

תמיד חיפשתם שירות המלצות דומה ל-Alexa או Stumbleupon, אבל ידידותי יותר? ● גם אם כן וגם אם לא, כדאי לכם מאוד לבדוק את Similarsites - מנוע חיפוש שפיתח הסטארט-אפ התל אביבי Similarweb ● מה שהתחיל כתוסף מוצלח לפיירפוקס, הוא עכשיו מנוע חיפוש לכל דבר שמספק תוצאות מפתיעות למדי ● בדקנו והתרשמנו

14/06/2009 14:49

לעתים רחוקות יוצא לי לפגוש מוצר ווב שאני מחליט להוסיף לסט כלי העבודה היומיומי שלי, ובסוף השבוע האחרון היה זה Similarsites – מנוע חיפוש חדש שהשיק הסטארט-אפ הישראלי Similarweb – המאתר אתרים דומים או אתרים קשורים לאתר אינטרנט או מוצר אינטרנטי שמעניין אותך.

Similarweb נוסדה על ידי אור עופר, אלכס איתלמן וניר כהן, וקיבל השקעת הון סיכון מד"ר יוסי ורדי. החברה, שמעסיקה עשרה עובדים במשרדיה שבתל אביב, מציעה תוספת לפיירפוקס שבודקת את כתובת האתר הנוכחי בו אתם גולשים ומציעה לכם אתרים אחרים הקשורים לאתר זה. מדובר על שירות המלצות תוכן הדומה לפתרונות של Alexa או Stumbleupon, אך הוא מאוד ידידותי ודורש מינימום מעורבות מצד המשתמש.

מנוע החיפוש החדש של Similarweb, שעושה שימוש באותה הטכנולוגיה שמפעילה את התוספת הפופולארית של החברה לפיירפוקס, מאפשר להקליד כתובת אינטרנט מסוימת ולקבל את רשימת האתרים המציעים שירותים דומים, משלימים או מתחרים לאותו אתר, שירות או מוצר שאת כתובתו הקלדתם. המדובר בסוג של בדיקה שנראית בסיסית במבט ראשון, היות והתוצאות הן לרוב אתרים שמוכרים לנו, אך בפועל מדובר במנוע חיפוש המזכיר במקצת את הדרך בה אנו חושבים, ולמעשה מציג קשר בין מוצרים שונים ומוצרים המתחרים ביניהם – סוג של מידע שקשה מאוד לקבל באינטרנט, אלא אם כן מישהו טרח ואסף אותו עבורך.

הרגע שבו הבנתי שהמנוע הזה באמת עובד, היה כאשר הזנתי את כתובת ה-URI של phpmyadmin.net – פרויקט הקונטרול-פאנל של MySQL, אותו מכיר כמעט כל אדם שמפתח אתרי אינטרנט בקוד פתוח. הלינק הראשון שסיפקה לי הטכנולוגיה של Similarweb היה למסד הנתונים MySQL עצמו, שנרכש על ידי אורקל. הלינק השני היה ל-Navicat – מוצר ניהול מסחרי של MySQL, שמתחרה בקטגוריה מאוד דומה ל-phpmyadmin, והוא אכן כלי שימושי עבורי לניהול מסד הנתונים שלי. גם שאר הלינקים שסיפק Similarweb לאחר הקלדת "phpmyadmin.net" היו מאוד רלוונטיים ויכולים לחסוך הרבה זמן למי שרוצה להתחיל ולעבוד עם MySQL או לחפש פתרונות גיבוי עבורו. צריך רק לזכור שמדובר במנוע חיפוש שיודע לעבור עם כתובת URL בתור פרמטר, ולכן חשוב לספק לו את כתובת האינטרנט המלאה, כלומר "phpmyadmin.net" ולא את שם המוצר בלבד.

בעולם של לפני פתרונות כמו Similarweb, הייתי צריך לחפש דו"ח אנליסטים או מדריך מעודכן ל-MySQL כדי למצוא לינקים כאלו, ורוב הסיכויים שכל מקור מידע שהייתי מנסה ברשת, היה מספק לי לינקים שונים במקצת, ומרביתם כבר היו לא מעודכנים.

המוצר של Similarsites, שנראה במבט ראשון כמאוד פשוט, יכול גם לסייע להבין מה עושה באמת אתר אינטרנט מסחרי שנתקלתם בו, מעבר לגרפיקה בעמוד הבית או ההצהרה הרשמית של בעלי האתר. Similarsites גם יוכל להצביע למי פונה האתר, והאם יש לו חשיבות אמיתית אצל קהל גדול. כל התשובות לשאלות האלו לא תמיד ברורות כאשר מדובר על אתרי אינטרנט, וטכנולוגיית מיפוי של האינטרנט ושל כל מוצר חשוב בעולם שיש לו עמוד אינטרנט – הינה משהו שיכול להיות אבן בסיס לאפליקציות מידע רבות אחרות.

כמובן שבתחום המיון הסמנטי של תכני אינטרנט יכולים אנשי Similarweb להוסיף אינסוף תכונות נוספות שישפרו מאוד את רמת התוצאות שלהם – החל מחלוקת האתרים לשפות ואישורים גיאוגרפים, ועד אתגרים קשים יותר, כמו קביעת סוג הקשר בין אתרים שונים ורמת החוזק שלו יחסית לקשרים אחרים.

הערות והצעות למדור ניתן למסור בכתובת הדוא"ל הבאה.

תגובות

(7)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. Utah

    הרעיון לטעמי עונה על צורך נכון ואמיתי - הכלי עדיין דורש שיפור מבחינת התוצאות אבל אין ספק שמי שיגיע ראשון לסיטואציה שבה הוא באמת מספק את הקשרים והקישורים הנכונים יוכל לעשות הרבה כסף...

  2. בני

    זה שיש שני אתרים שאל שניהם מובילים לינקים מאתר שלישי לא אומר שהם דומים

  3. אור עפר

    World Copyright Center , תודה על הפיידבק . אחרי הכל אנחנו עדיין חברת סטארטפ בתחילת דרכה.המערכת לומדת אתרים חדשים כל הזמן וכבר עכשיו אתה כן יכול לראות תוצאות ל http://www.similarsites.com/sites-like/fogelmania.com וגם ל http://www.similarsites.com/sites-like/worldcopyrightcenter.com , פשוט אתרים חדשים שהיא לא מכירה לוקח לה כמה דקות להחזיר תוצאות בנוסף אני מבטיח לך שעוד כמה ימים שתבדוק שוב את התוצאות אתה תיראה שחל שיפור משמעותי , ובנוסף לא תמיד יש 100% דיוק. לכן אנחנו מאפשרים לכם המשתמשים להצביע ולהשפיע, על ידי הצבעות ועל ידי הוספת אתרים שאתם מוצאים לנכון כ SIMILAR לאותו אתר.

  4. ליביו

    הכלי פשוט מדהים ונותן גם תוצאות יפות מאוד

  5. World Copyright Center

    סבבה. מצד שני נסה למצוא אתרים דומים ל-pc.co.il. מה תמצא? the.co.ils? לא כל כך מתאים. השירות המטאורולוגי הישראלי? בכלל לא מתאים! ומה באשר לאתרים שאינם ממש פופולריים? נסה למשל את fogelmania.com או את worldcopyrightcenter.com - הם לא ממש מופיעים.

אירועים קרובים