איראן: הדפנו מתקפות סייבר על מתקני תעשייה

מספר נוזקות תקפו מערכות IT במתקני תעשייה ותשתיות בדרום איראן, בהם מתקני חשמל - ונהדפו, על פי השלטונות בטהראן ● ארגון ההגנה האזרחית הפסיבית, הגוף הממונה באיראן על הגנה מפני מתקפות קיברנטיות, מסר ש-"האויב תוקף ללא הרף את מתקני התעשייה של איראן בנשק הסייבר"

מלחמה גם במחשבים, לא רק בנאומים. איראן

שלטונות איראן גילו נוזקות שתקפו כמה מערכות IT במתקני תעשייה ותשתיות בדרום המדינה – כך מסר מקור בכיר בטהראן לסוכנות הידיעות האיראנית החצי-רשמית ISNA.

על פי ארגון ההגנה האזרחית הפסיבית, הגוף הממונה באיראן על הגנה מפני מתקפות סייבר, הנוזקה פגעה בכמה אתרים במחוז הורמוזגן בחודשים האחרונים, אבל ככלל – היא אותרה ונחסמה. "האויב תוקף ללא הרף את מתקני התעשייה של איראן בנשק הסייבר", אמר עלי אכבר אקהבאן, ראש המחוז בארגון.

אקהבאן ציין במסיבת עיתונאים שערך, כי הנוזקה פגעה בכמה מפעלים באזור, אולם הם הצליחו להדוף אותה תוך שהם מסתייעים בעזרתם של "כמה האקרים מקצועיים שגרים במחוז". בין המתקנים שנפגעו הוא ציין כאלה של חברת החשמל של בנדר עבאס. מפעליה מצויים בחוף הדרומי של איראן, במצרי הורמוז, והם מספקים חשמל גם למחוזות שכנים, דוגמת הורמוזגן.

באפריל השנה בוצעו מתקפות על מערכות המיחשוב המטפלות בתעשיית הנפט באיראן. מקורות רשמיים בטהראן מסרו אז, כי המתקפות הללו נחסמו לחלוטין ופגיעתן הייתה מזערית. הפעולה הביאה את הרשויות לנתק מערכות אלה מרשת האינטרנט.

על פי אחת מסוכנויות הידיעות במדינה, המחשבים של מסוף הנפט המרכזי, הממוקם בקארהג' ותחתיו מנוהלים כ-90% מהדלק במדינה, קרסו בעקבות מתקפה קיברנטית. בנוסף, הותקפו כמה אתרי מדינה בתחום האנרגיה. כלי תקשורת אחרים דיווחו שהמתקפה הייתה על מחשבי משרד הנפט באיראן וחברת הנפט הלאומית. על פי דיווחים אלה, הפגיעה אירעה במספר אתרים ממשלתיים, כתוצאה מווירוס שהשתילו האקרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים