ועידת ITU בדובאי: ארצות הברית ואירופה מול סין ורוסיה במאבק על המיסוי והמעקב באינטרנט

רוסיה וסין, ביחד עם מדינות באסיה, באפריקה ובמזרח התיכון, קוראות לאפשר לממשלות לעקוב אחר התעבורה באינטרנט ולהטיל מס על חברות דוגמת גוגל ויאהו!, שמספקות תכנים לרשת במדינות אחרות ● ארצות הברית מתנגדת בחריפות להגבלות וטוענת, כי הן עלולות להגביל את החדשנות ולפגוע בחופש המסחר ● הממונה על מדיניות האינטרנט בנציבות האירופית אמרה, כי "רשת האינטרנט פועלת היטב, ומשום שהיא לא מקולקלת - אין צורך לתקן אותה" ● הוועידה תיפתח מחר (ב')

המדינות החברות באיחוד האירופי מתכוונות להיאבק כגוש אחד, ביחד עם ארצות הברית, ביוזמה של רוסיה, סין ומדינות אפריקה להטיל מס על התעבורה באינטרנט ולהקל על המעקב אחר פעילות של משתמשים ברשת. המערכה תתנהל בוועידה של 193 המדינות החברות באיגוד התקשורת העולמי של האו"ם (ITU), שתתקיים בדובאי החל ממחר (ב') בדובאי ועד ה-14 בדצמבר.

כל 27 המדינות החברות באיחוד האירופי מתנגדות בתוקף לתוכניות הגורפות להסדרה של האינטרנט, ובכלל זה להצעות של מדינות מאפריקה, אסיה והמזרח התיכון, שקוראות לאפשר לממשלות לעקוב אחר התעבורה באינטרנט ולהטיל מס על חברות דוגמת גוגל (Google) ויאהו! (!Yahoo), שמספקות תכנים לרשת במדינות אחרות.

ארצות הברית, שממלאת תפקיד מכריע בהסדרה של האינטרנט, באמצעות גופים דוגמת ICANN (ר"ת Internet Corporation for Assigned Names and Numbers), מתנגדת בתוקף להגבלות החדשות וטוענת, כי הן עלולות להגביל את החדשנות ולפגוע בחופש המסחר. בעמדתה של ארצות הברית תומכות המדינות החברות באיחוד האירופי וכן קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד, מכסיקו ומדינות נוספות.

בהודעה שפרסמה בסוף השבוע הנציבות האירופית נכתב, כי "באיחוד האירופי מאמינים שאין הצדקה להצעות כאלה" וצוין שעמדה זו משותפת לכל 27 המדינות החברות באיחוד.

נילי קרוס, הממונה על מדיניות האינטרנט בנציבות האירופית, ציינה שההצעות שהוגשו לקראת הוועידה של ITU מסכנות את התפתחות האינטרנט כחלק חשוב מתשתיות הסחר העולמי וכרשת שמבטיחה זרימה חופשית של נתונים ומידע. "באיחוד האירופי מאמינים בתוקף, כי רשת האינטרנט פועלת היטב – ומשום שהיא לא מקולקלת, אין צורך לתקן אותה", אמרה.

בטיוטה של ההצעה הרוסית, שדלפה לתקשורת, צוין ש-"למדינות החברות תהיה זכות ריבונית להסדרת … הקטע של האינטרנט שעובר בשטחן". שגריר ארצות הברית ל-ITU, טרי קריימר, ציין שהתוכניות של מוסקבה יעניקו לממשלות זכות "לנתב תעבורה, לבדוק תכנים, ולטעון שמדובר בעניין לאומי פרטי שלהן". התוצאה עלולה להיות הגבלה של חופש הדיבור והסחר.

כל הסכם שיאפשר לממשלות להסדיר תעבורה בשטחן עלול לאיים על אינטרסים עסקיים אמריקניים, משום שמרבית התוכן באינטרנט מקורו בארצות הברית, מאוחסן בשטחה או מנותב דרכה. ארצות הברית, לפיכך, תהיה המפסידה העיקרית אם ההצעה תעבור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים