גרטנר: מספר משלוחי השרתים עלה ברבעון השלישי ב-4%

על פי חברת המחקר, במהלך הרבעון נמכרו 2.5 מיליון יחידות של שרתים ● ההכנסות ממכירות היחידות הללו רשמו ירידה של 3% ל-12.5 מיליארד דולרים ● יבמ רשמה את ההכנסות הרבות ביותר בשוק ו-HP מובילה את שוק שרתי ה-x86

שוק השרתים חווה ברבעון השלישי של 2012 עלייה במספר היחידות שנמכרו אך ירידה מבחינת ההיקף הכספי של העסקות שבוצעו בהשוואה לאותו הרבעון בשנה שעברה – כך עולה מנתונים שסיפקה גרטנר (Gartner). על פי החברה, במהלך הרבעון נמכרו 2.46 מליון יחידות שרתים – עלייה של 3.6% לעומת הרבעון השלישי של 2011 – אולם ב-12.6 מיליארד דולרים, סכום שנמוך ב-2.8% מאשר בתקופה המקבילה אשתקד.

השרתים המבוססים על פלטפורמת x86, שאחראים, למעשה, לרוב שוק השרתים כיום, הציגו נתונים טובים יותר מאשר כלל השוק. מספר השרתים מסוג זה שנמכרו עלה ברבעון ב-4% ל-2.43 מליון יחידות וההכנסות גדלו ב-4.3% ל-9.37 מיליארד דולרים. לעומת זאת, מכירות שרתים המבוססים על מעבדי ה-RISC ,Itanium ,Sparc ו-Power נמצאות בקיפאון מסוים מכיוון שלפי גרטנר, ברבעון השלישי של השנה חל חילוף דורות בכל המעבדים הללו. עקב כך, לקוחות שמשתמשים ביוניקס (Unix) או במערכות הפעלה קנייניות ומשתמשים במעבדים הללו השהו את המכירות שלהם עד להופעת השרתים עם המעבדים החדשים. למעשה, הירידה בהיקף ההכנסות של שרתי היוניקס הייתה חדה במיוחד: לא פחות מ-16.4%, במונחים של שנה לשנה.

עוד גורם משמעותי שמנע משוק השרתים לצמוח בצורה בולטת הוא המכירות באירופה בפרט ובאזור EMEA בכלל. באזור זה הסתכמו המכירות ב-598 אלף יחידות ובהכנסות של 2.96 מיליארד דולרים – ירידות של 2.8% ו-9%, בהתאמה.

גם הצפי לרבעון הרביעי לגבי אזור EMEA אינו מזהיר במיוחד עבור יצרניות שרתים. "התחזית לרבעון הרביעי ב-EMEA נראית דומה למה שהיינו עדים לו עד עתה השנה, עם אילוצים לביקוש שמגבילים את ההזדמנויות בשוק", אמר אדריאן או'קונול, מנהל מחקר בגרטנר שעוקב אחרי השוק באזור זה. לדבריו, "היצרניות נמצאות תחת לחץ תמידי לספק את הביצועים היעילים ביותר. עם דרישה כללית מוגבלת, הן יצטרכו לקחת בחשבון הגירה מפתרונות מתחרים כהזדמנות הטובה ביותר שלהם לצמיחה ולהגדלת נתח השוק. הרבעון הרביעי של 2012 יכול להתברר כתקופה לא שמחה במיוחד עבור כל יצרניות השרתים".

מדירוג החברות עולה, כי HP הובילה את שוק שרתי ה-x86 עם משלוחים של קצת יותר מ-629 אלף יחידות והכנסות בסך 2.84 מיליארד דולרים. עם זאת, מדובר מבחינתה בירידות של 8% במשלוחים ושל 9.3% בהכנסה. דל (Dell) נמצאת במקום השני עם כ-564 אלף יחידות ו-2.1 מיליארד דולרים הכנסות – עלייה של 9% ו-10.3%, בהתאמה. יבמ (IBM), שנמצאת במקום השלישי, הפסידה חלק מנתח השוק שלה, עם ירידה של 5% בהכנסות ל-1.42 מיליארד דולרים וקיטון של 1.4% במספר המשלוחים ל-265 אלף יחידות.

כשלוקחים בחשבון את כל סוגי השרתים הנמכרים בשוק, יבמ עדיין שומרת על מקומה הראשון מבחינת הכנסות, עם מכירות של 3.48 מיליארד דולרים (ירידה של 9.5% לעומת 2011). שנייה נמצאת HP עם 3.33 מיליארד (ירידה של 12.4%), דל שלישית עם 2.1 מיליארד (עלייה של 10.3%), אורקל (Oracle) רביעית עם 592 מיליון (קיטון של 22.5%) ופוג'יטסו (Fujitsu) מדורגת במקום החמישי עם 494 מיליון (ירידה של 18.3%).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים