אופיר בן אבי, מנהל ממשל זמין: "במהלך מבצע עמוד ענן חווינו מתקפות מ-180 מדינות"

"חווינו גלים מסיביים של מתקפות, זה לא מה שחווינו בעבר", אמר בן אבי ● לדבריו. "כמות המתקפות ועוצמתן כלל לא בנות השוואה למה שהיה אחרי משט המרמרה" ● הוא אמר, כי התובנה העיקרית עימה יצא ממבצע עמוד ענן היא ש-"העולם הווירטואלי מתנהל כמו העולם הפיזי"

"יש בעולם 236 מדינות. במהלך מבצע עמוד ענן זיהינו מתקפות נגדנו מרובן – 180 במספר", כך אמר אופיר בן אבי, מנהל ממשל זמין.

בן אבי דיבר במסגרת פאנל בנושאי אסטרטגיה במיחשוב הממשלתי. הפאנל נערך במהלך כנס המיחשוב הממשלתי WORLD e-Gov Forum 2012, שהתקיים השבוע, בהפקת אנשים ומחשבים, במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה, בהשתתפות יותר מ-700 מקצוענים. מנחי הכנס היו פלי הנמר, יזם ונשיא הקבוצה, וד"ר נחמן אורון, יועץ מיחשוב אסטרטגי למגזר הממשלתי. ד"ר אורון אף הנחה את הפאנל.

לדברי בן אבי, "התובנה העיקרית שלי מעמוד ענן היא שהעולם הווירטואלי מתנהל כמו העולם הפיזי. מיד אחרי החיסול של אחמד ג'עברי הבנו שמדובר אירוע חריג. אנחנו מתורגלים מהעבר, ועברנו לפעול בחירום – משמרות מתוגברות סביב השעון והקפאת כל גישה לחוות השרתים".

"חווינו גלים מסיביים של מתקפות, זה לא מה שחווינו בעבר", הוסיף. "כמות המתקפות ועוצמתן כלל לא בנות השוואה למה שהיה אחרי משט המרמרה". הוא ציין, כי "ככל שהמבצע התקדם גדלה כמות המתקפות הווירטואליות".

בן אבי אמר, כי "עיקר המאמץ של המתקפות היה אל מול סמלי שלטון: האתרים של בית הנשיא, משרד ראש הממשלה ומשרד החוץ. האתרים של מערכת הביטחון היו המותקפים ביותר. חווינו יותר מ-100 מיליון מתקפות מניעת שירות (DoS)".

המעגל החיצוני של המתקפות, ציין בן אבי, היה מול הספקיות – בזק בינלאומי ונטוויז'ן. "אני רוצה לומר עליהן מילה טובה. הן עצרו חלק ניכר מהמתקפות החיצוניות. אלה שהצליחו לעבור את הספקיות ביצעו מאות אלפי התקפות מורכבות יותר, ואלה נעצרו במעגל האבטחה הפנימי של ממשל זמין".

"הכמות העוצמה של התקיפות גדלה לפני הפסקת האש ובבוקר שלאחריה הייתה רגיעה כמעט מוחלטת. זה היה שבוע אינטנסיבי", אמר בן אבי.

יגאל שניידר, מנכ"ל אלכסנדר שניידר. צילום: קובי קנטורהוא סיים בציינו שלושה יעדים לפעילות של ממשל זמין ב-2013: "זו תהיה שנת המובייל הממשלתית. קצת באיחור, לצערי, צריך להנגיש את שירותי הממשלה במובייל. ניצור ממשל פתוח, נספק פלטפורמה מרכזית שתאפשר למשרדי הממשלה ליצור שירותים ולספק מידע. נבנה פלטפורמה ונספק טכנולוגיות שיאפשרו תהליכים חוצי משרדים וארגונים".

"הדטה סנטר – מרכיב קריטי ברציפות המבצעית של הממשלה"
יגאל שניידר
, מנכ"ל אלכסנדר שניידר, אמר ש-"הדטה סנטר הוא מרכיב קריטי ברציפות השלטונית-עסקית של כל ארגון ובוודאי ברציפות המבצעית של המגזר הממשלתי. שם מצויה ה-'קרדיולוגיה' של הארגון".

"נדרש מבט חשוב על העלות הכוללת של הדטה סנטר, תוך התייחסות להיבטי קיבולת", אמר. "תשתית הדטה סנטר כיום לא מסוגלת לספק זאת – לא בממשלה ולא במגזר העסקי. הדטה סנטר במתכונתו הנוכחית לא רלוונטי. נדרשת יעילות אנרגטית, כדי לצמצם את עלויות התפעול שלו. על מנת להביא את עלויות ההקמה והתפעול של מרכזי המיחשוב בחזרה לשפיות נדרשת חשיבה חדשה".

"העלות האמיתית איננה בהקמה, אלא בתפעול", ציין שניידר. "יש מקום לנקודת הסתכלות כוללת גם בתפעול וגם בניהול. בתחום הדטה סנטר יש הרבה כסף ש-'שוכב' על הרצפה. יש לנצל אותו לטובת התייעלות אנרגטית. אנחנו יכולים לעזור למנמ"רים במגזר הממשלתי לחסוך כסף רב, אותו הם יוכלו להפנות לטובת ההתעצמות, שיפור הרציפות העסקית ושיפור השירות לאזרח".

הוא סיכם באמרו, כי "נדרשים תכנון מודולרי, יעילות אנרגטית וניהול מתקדם באמצעות תוכנות ניהול מסוג DCIM (ר"ת ניהול תשתיות הדטה סנטר). על מנת להגיע למימוש תפיסה זו נדרשת גישה ניהולית שונה מזו הנהוגה כיום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים