עו"ד יהונתן קלינגר: "אמשיך את דרכו של השר מיכאל איתן ואפעל להנגשת המידע לציבור"

"אדאג לשפר את הדרך שבה המדינה מנהלת את נכסיה ואת המידע שלה", מבטיח קלינגר - פעיל חברתי ועו"ד המתמחה במשפט וטכנולוגיה, המתמודד בפריימריז של מפלגת העבודה ● לדבריו, "כל מוצר, ידע או מידע שנוצר מכספי ציבור - שייך לציבור, וחייב להיות חופשי" ● הצהיר: "אפעל לסגירת המאגר הביומטרי, לחיזוק ההגנה על המידע הממשלתי הקיים ולעצירת קדחת מאגרי המידע"

עו"ד יונתן קלינגר, היועץ המשפטי של התנועה לזכויות דיגיטליות. צילום: קובי קנטור

אחד המתמודדים בפריימריז של מפלגת העבודה, שייערכו ביום ה' הקרוב, הוא עו"ד יהונתן קלינגר – פעיל חברתי ועו"ד המתמחה במשפט וטכנולוגיה. קלינגר, המכהן בין היתר גם כחבר הנהלה בעמותת אשנ"ב ומשתתף באופן קבוע בוועדות הכנסת שעוסקות בחקיקה בתחום המיחשוב והאינטרנט, מתמודד בפריימריז עם אג'נדה טכנולוגית-חברתית. "תעשיית המידע הפכה להיות הקטר של מדינת ישראל והדרך הטובה ביותר לניוד חברתי במדינה", אומר קלינגר. "העולם משתנה בעשורים האחרונים, ומכלכלה של מוצרים, אנו עוברים לכלכה של מידע".

אם ייבחר לכנסת, מבטיח קלינגר, "אדאג לשפר את הדרך שבה המדינה מנהלת את נכסיה ואת המידע שלה. המידע והידע הממשלתי – כל מידע וידע שנוצר בכספי ציבור – חייב להפוך להיות שקוף כלפי הציבור. כך, אמשיך את היוזמה של השר מיכאל (מיקי) איתן, להנגשת כל מאגרי המידע הציבוריים לאזרחים, ואתן אפשרות גם לחברה האזרחית וגם למגזר העסקי, לייצר על המידע הזה שכבות נוספות – בין אם מדובר בשקיפות ציבורית ובין אם במיזמים עסקיים".

עוד נושא שקשור לזכויות הציבור הוא הסרת חסמים: "לשיטתי, כל מוצר, ידע או מידע שנוצר מכספי ציבור – שייך לציבור", מסביר קלינגר. "זה לא משנה אם מדובר בספר לימוד שהופק במימון משרד החינוך – וחייב להיות זמין לציבור ללא זכויות יוצרים, תמונה שצולמה על ידי לשכת העיתונות הממשלתית, תרופה שפותחה במימון משרד התמ"ת או המצאה שפותחה במעבדה של אחת האוניברסיטאות. כל מה שנוצר בכספי ציבור, שייך לציבור – וחייב להיות חופשי". כמו כן, מבטיח קלינגר, לטפל בנושאים כמו קידום חממות טכנולוגיות באזורי הפריפריה, לנהל מאבק נגד אפליה גילאית של עובדי היי-טק וכמובן לקדם את החינוך הטכנולוגי.

"בכל הנוגע לאבטחת מידע, אפעל להגן על ישראל מפני האיומים האסטרטגיים שהיא חשופה להם מצד מדינות אויב, ארגוני טרור וארגוני פשיעה מקומיים ובינלאומיים. כמו כן, אפעל לצמצם את מאגרי המידע המחזיקים מידע פרטי על אזרחים, ואקדם חקיקה שתחמיר את העונשים והפיצויים האזרחיים על מי שמנצל את המידע הפרטי של אזרחי המדינה לטובתו האישית ללא הסכמתם. אפעל לסגירת המאגר הביומטרי, לחיזוק ההגנה על המידע הממשלתי הקיים ולעצירת קדחת מאגרי המידע", סיכם קלינגר.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. בני ישראלי

    התגובה של דוד אנגל סתמית, עלובה, לא ראויה, לא מכובדת ולא מכבדת את בעליה ואת "אנשים ומחשבים".

אירועים קרובים