אריק לב, DataManage: "יש להשלים את מהפכת הווירטואליזציה"

"מהפכת הווירטואליזציה שאנו חווים בשנים האחרונות מאפשרת לארגוני IT לנהל את תשתיות השרתים ותחנות העבודה באופן וירטואלי לחלוטין", אמר לב, מנכ"ל החברה ● "אולם, תשתיות המיחשוב בארגון כוללות סביבות נוספות, כגון: תקשורת, אבטחת מידע, אחסון וגיבוי", הוסיף ● לדבריו, "מצב זה הולך להשתנות בעתיד הקרוב"

"מהפכת הווירטואליזציה במערכי ה-IT הארגוניים טרם הסתיימה, ויש להשלימה", כך אמר אריק לב, מנכ"ל DataManage.

לב דיבר ברב שיח שנערך לקראת כנס בנושא וירטואליזציה שייערך ביום ב', 3 בדצמבר, במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים. רב השיח התקיים בבית אנשים ומחשבים והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי לב, "מהפכת הווירטואליזציה שאנו חווים בשנים האחרונות מאפשרת לארגוני IT לנהל את תשתיות השרתים ותחנות העבודה באופן וירטואלי לחלוטין. אולם, תשתיות המיחשוב בארגון כוללות סביבות נוספות, כגון: תקשורת, אבטחת מידע, אחסון וגיבוי. עד היום ניתן לסביבות אלה מענה חלקי בלבד בהקשר של וירטואליזציה".

"מצב זה הולך להשתנות בעתיד הקרוב", אמר לב. "אפיון מבנה הדטה סנטר העתידי, שאותו מובילות חברות דוגמת VMware, הולך להשלים את מהפכת הווירטואליזציה. זו תתממש עקב היכולת לאגד את כל המשאבים של תשתיות המיחשוב הפיזיות בארגון תחת שלושה מאגרי משאבים וירטואליים: מיחשוב, רשתות תקשורת ומערכות אחסון. ניהול תצורת החומרה נעשה באמצעות שכבת ניהול עליונה, מבוססת תוכנה, מתוך כוונה לקבל את המשאב הנכון למקום הנכון ובזמן הנכון. הדבר מפשט את התהליכים הכרוכים בהגדרה של כל המשאבים הדרושים לתמיכה ביישומים. זה מאפשר מתן שירותים חדשים ומתן מענה מיידי באופן גמיש, מהיר ודינמי, תוך ניצול העובדה שתשתיות החומרה מנוהלות כתשתית אחת אחודה, באופן וירטואלי".

ניר ארן, מנכ"ל אקסס ליירס"DataCore, אותה אנחנו מייצגים בישראל, משתלבת באופן מלא בחזון הזה, באמצעות הפתרון מבוסס התוכנה שלה לניהול תשתיות אחסון המידע בארגון", הוסיף לב. "מדובר בפתרון שמאפשר להפחית באופן משמעותי את עלויות המימון והתפעול של תשתית מערכות האחסון בארגון. התוכנה משתלבת בתשתית הקיימת ומאפשרת לקבל תשתית אחסון יציבה, מגיבה וגמישה, שמספקת רמת יעילות גבוהה, ביצועים משופרים, הגנה אמינה על נתונים, הקצאת שטח דיסק גמישה ויעילה, תהליכי הגירת מידע באופן שקוף לחלוטין ללא פגיעה בסביבות הייצור, שילוב תשתית חדשה, החלפה, הוספה או גריעה באופן שאינו פוגע בעבודה השוטפת, מתן יכולות הימנעות מאסון והתאוששות מעשית".

"וירטואליזציה – דייר קבע בכל מערכת מיחשוב מקובלת"
ניר ארן
, מנכ"ל אקסס ליירס (Access layers), אמר ש-"מערך הווירטואליזציה הפך למעין דייר קבע כמעט בכל רשת מיחשוב מקובלת. יחד עם יתרונותיו הרבים, מודל מיחשוב זה טומן בחובו סכנות תפעוליות לא מעטות. אם בעבר נדרשו גורמים תפעוליים שונים כדי למקם יחידת מיחשוב (שרת) חדשה – לדוגמה: אנשי תפעול סיסטם, אנשי תקשורת וגם גורם אבטחה – הרי שכיום ניתן להקים יחידת מיחשוב וירטואלית בלחיצת כפתור, ללא אותם גורמים מנחים ומאשרים". לדבריו, "מודל פעולה זה יוצר מעין חור שחור, בעיקר עבור מנהלי אבטחת המידע בארגון. חוסר נראות זה מאפשר את פעולתם של רכיבים בלתי מאושרים או שאינם תקינים בהיבט מדיניות תפעולית בשכבות הייצור".

"כפי שנהוג ליישם נראות ובקרת גישה ברשת הפיזית, כך נכון יהיה לעשות גם על גבי מערך הווירטואליזציה", אמר ארן. הוא הוסיף, כי "הווירטואליזציה תהפוך לברירת המחדל של כלל הארגונים בכל הנוגע להשקת שירותים חדשים. גם שירותים ותיקים, דוגמת מערכות מורשת (Legacy) שלא נתמכו על גבי מערכים וירטואליים בעבר ישודרגו לעבר מערכים אלה. תופעת ה-VDI תביא עימה הרחבה של מימוש מערכים וירטואליים עבור משתמשי הארגון עצמם. כך, למעשה, היא תחדל מלהיות ייעודית לחדר השרתים בלבד".

"מודל הפעולה של מערכי הווירטואליזציה מחייב את שילובם של אלה במערכי הניטור והבקרה של הארגון", אמר ארן. "מערכי הניטור המקובלים אינם חשופים לשכבת התקשורת הווירטואלית אלא לשרתים הווירטואלים בלבד. לרוב, יצרני התשתית הווירטואלית מספקים פתרונות נקודתיים, שהולמים את אותו מערך בלבד, אולם הם לא עולים בקנה אחד עם מערכי הניטור והבקרה הארגוניים המקובלים בשימוש".

הוא ציין ש-"אקסס ליירס מספקת פתרונות ניהול ובקרת גישה לרשת (NAC – ר"ת Network Access Control). מערכת פורטנוקס (portnox) מאפשרת נראות מלאה של כלל רכיבי ה-IP ברשת הארגונית, בכל שכבת גישה ובכל זמן נתון, לצד אכיפת הרשאות הכניסה לרשת ולמשאביה בהתאם למדיניות הארגון. פורטנוקס הינו פתרון תוכנה שמיושם במהירות ובקלות בכל ארגון, ללא תלות בגודל הרשת, בביזור ובמורכבות שלה , לא עושה שימוש ברכיבי סוכן (Agents) ולא מצריך שינוי בארכיטקטורת מערכת היעד עליה הוא מותקן. בין אם מדובר בארגון קטן המיישם שירותים על ענן ציבורי, ארגון המאמץ תשתית וירטואלית, משמע – ענן פרטי, או ארגון גדול בעל רשת בת-כלאיים ובעלת סניפים מרוחקים – פורטנוקס מעניק פתרון מקיף, שלא פוסח על אף אחד מנכסי הרשת שבשימוש".

מתעניינים בווירטואליזציה? הירשמו לכנס Virtualization של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים