סופו של עידן: פול אוטליני, נשיא ומנכ"ל אינטל, יפרוש מתפקידו במאי הקרוב

טרם נקבע מי יחליף אוטליני, שיעזוב לאחר ארבעה עשורים בחברה, מתוכם שמונה שנים בתפקיד המנכ"ל ● אנדי בריאנט, יו"ר מועצת המנהלים של אינטל: "אוטליני היה מנהיג חזק מאוד, שניהל את החברה בזמנים מאתגרים עם תנאי שוק משתנים" ● האם הישראלי דדי פרלומטר יירש את אוטליני? ● אינטל: הדירקטוריון ישקול מועמדים פנימיים וחיצוניים לתפקיד

פול אוטליני, נשיא ומנכ"ל אינטל (Intel), יפרוש מתפקידיו במאי 2013 – כך הודיעה היום (ב') אחר הצהריים ענקית השבבים. אוטליני עבד בחברה כמעט ארבעה עשורים, ושימש בתפקיד המנכ"ל כשמונה שנים. בימים הקרובים יחל המנכ"ל הפורש בחפיפה, אולם טרם נקבע מי יהיה מחליפו. מאינטל נמסר, כי הדירקטוריון ינהל את התהליך לבחירת יורשו של אוטליני וישקול מועמדים פנימיים וחיצוניים לתפקיד.

"זכיתי להוביל את אחת מהחברות הגדולות בעולם", מסר אוטליני עם פרישתו. "אחרי כמעט ארבעה עשורים בחברה ושמונה שנים כמנכ"ל, זה הזמן להמשיך הלאה ולהעביר את ההגה של אינטל לדור חדש של מנהיגות. אני מצפה לעבודה משותפת עם אנדי בריאנט, הדירקטוריון וצוות ההנהלה במהלך תקופת המעבר של ששת החודשים הבאים. אמשיך להיות זמין כיועץ להנהלה לאחר פרישתי מתפקיד המנכ"ל".

בתקופת כהונתו של אוטליני כמנכ"ל – מהרבעון השני של שנת 2005 ועד לרבעון השלישי של 2012, ייצרה אינטל תזרים מזומנים בסך 107 מיליארד דולרים, חילקה דיווידנדים בסך 23.5 מיליארד דולרים והגדילה את הדיבידנד הרבעוני ב-181% – מ-0.08 דולר ל-0.225 דולר. החל מסוף 2005 ועד לסוף 2011, הגדילה אינטל את היקף המכירות השנתי שלה מ-38.8 מיליארד דולרים ל-54 מיליארד דולרים. זאת, בעוד הרווח השנתי למניה גדל מ-1.40 דולר ל-2.39 דולר.

"אוטליני היה מנהיג חזק מאוד, הוא היה רק המנכ"ל החמישי בהיסטוריה בת 45 השנים של החברה", אמר אנדי בריאנט, יו"ר מועצת המנהלים. "הוא היה אחד שניהל את החברה בזמנים מאתגרים עם תנאי שוק משתנים. הדירקטוריון מודה לתרומתו הרבה מספור בכל השנים, כמו גם על הכהונה המכובדת שלו כמנכ"ל", הוסיף בריאנט.

האם היורש יהיה ישראלי?
בספטמבר דיווח הוול סטריט ז'ורנל (WallStreet Journal), כי בעקבות פרישת שון מלוני – סגן נשיא בכיר באינטל, עלה שוב שמו של הישראלי דדי פרלמוטר, אף הוא סגן נשיא בכיר בענקית השבבים, כמועמד למנכ"ל החברה.

בינואר השנה ביצעה אינטל ארגון מחדש בהנהלת החברה, לאחר תקופה של שנתיים ושלושה חודשים בה לא נעשה מהלך שכזה. אז, ב-2009, הודיעה אינטל על איחוד כל חטיבות המוצרים שלה לקבוצה בשם IAG. ניהול הקבוצה הופקד בידיהם של מלוני ופרלמוטר. שניהם שימשו כסגני נשיא בכירים באינטל, ונחשבו למנהלים הבכירים ביותר של החברה ולכאלה שעשויים לרשת את פול אוטליני בתפקיד מנכ"ל החברה, בבוא היום, כאשר שמו של מלוני הוזכר לפני זה של פרלמוטר בהקשר זה.

מועמדים נוספים אותם מזכיר הדיווח בוול סטריט ז'ורנל וששמותיהם הוזכרו גם בעקבות הארגון מחדש בהנהלת החברה הם בריאן קרזניץ וסטייסי סמית. קרזניץ מונה לתפקיד מנהל התפעול הראשי של אינטל, לאחר ששימש כסגן נשיא בכיר בחברה שפיקח על כל פעילות הייצור שלה בכל רחבי העולם. הוא אף המשיך בתפקידו הקודם, כאחראי על תחום ה-IT ועל חטיבת משאבי האנוש של החברה. סמית משמשת כמנהלת הכספים הראשי של אינטל. פרלמוטר מונה בינואר השנה גם למנהל המוצרים הראשי של החברה.

מלוני, בריטי בן 56, הצטרף לאינטל לפני 30 שנים והחזיק בכמה משרות בכירות בחברה בארצות הברית ומחוצה לה, לרבות מנהל מכירות ראשי ומנהל שיווק. בין השנים 1992 ל-1995 הוא שימש עוזר טכני לאנדי גרוב, אז מנכ"ל אינטל. במרץ 2010 הוא לקה בשבץ מוחי ופרלמוטר קיבל את סמכויותיו. גם לאחר שהתאושש מלוני וחזר לתפקיד יו"ר אינטל סין, המשיך פרלמוטר להיות אחד המועמדים הבולטים לתפקיד מנכ"ל החברה העולמית.

בתפקידו האחרון ערך מלוני הופעות פומביות רבות באסיה, באמצעותן סייע רבות לבניית מערכות יחסים של אינטל עם יצרנים וקניינים של מחשבים אישיים. הוא חי בבייג'ינג מאז יולי 2011. לפני שלקה בשבץ, דובר עליו כמועמד המוביל להחליף את אוטליני, אולם כאמור הוא פרש בינואר השנה – מה שהותיר את פרלמוטר, קרזניץ וסמית לבד במרוץ.

כך או כך, בעקבות כתבה שפרסם הוול סטריט ז'ורנל בינואר, לפיה המהלכים שביצעה אז אינטל בהנהלתה עשויים להיראות כתחילתו של מרוץ הירושה להחלפת אוטליני, מיהרה החברה לנטרל את העיסוק בנושא, כשציינה שאוטליני ימלא את תפקיד המנכ"ל עד שנת 2016 – עובדה שהתבררה כלא נכונה היום.

עוד הודיעה אינטל היום, כי הדירקטוריון אישר את קידומם של שלושה מנהלים בכירים בחברה לתפקידי סגן נשיא בכיר: רנה ג'יימס, המשמשת ראש חטיבת התוכנה של אינטל; בריאן קרזניץ, סמנכ"ל תפעול ומנהל הייצור ברחבי העולם; וסטייסי סמית, סמנכ"לית כספים ומנהלת האסטרטגיה הארגונית. לא נמסר אם הקידום של השלושה לתפקידי סגן נשיא בכיר הוא סימן להיותם מתמודדים על התפקידים של אוטליני.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים