האקרים תקפו את האתר של השר יולי אדלשטיין וכתבו: "אל תהססו להרוג יהודים"

הפורצים כתבו מסרים באנגלית ובערבית, בהם: "בשם אללה, אביר המוג'אהידין והמרטירים...אם אתם חושבים שתצליחו להרוס את ההתנגדות הפלסטינית באמצעות מלחמה - אתם טיפשים" ● לדבריהם, "אנחנו אנשים שאוהבים דם והדם שלכם הוא מעדן...המלחמה בעזה תביא לכך שתבכו על הדם שנשפך" ● כמו כן, הם פרסמו לינקים ל-15 אלף כתובות השייכות לטענתם לישראלים

אתר האינטרנט של שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, נפרץ אמש (א') על ידי האקרים המכנים עצמם "קבוצת ההאקרים של עזה". במקום התכנים הרגילים של האתר שתלו בו ההאקרים הודעה תחת הכותרת "אל תהססו להרוג יהודים".

עוד כתבו ההאקרים בהודעה: "בשם אללה, אביר המוג'אהידין והמרטירים…זהו מסר לקבוצת היהודים הפחדנים… אם אתם חושבים שתצליחו להרוס את ההתנגדות הפלסטינית באמצעות מלחמה – אתם טיפשים… אנחנו אנשים שאוהבים דם והדם שלכם הוא מעדן… המלחמה בעזה תביא לכך שתבכו על הדם שנשפך". כמו כן, הם פרסמו לינקים ל-15 אלף כתובות שלטענתם, שייכות לישראלים.

המתקפה האחרונה באה לאחר שבסוף השבוע ביצעו האקרים 44 מיליון ניסיונות תקיפה על אתרים ישראליים, בכללם האתר של בית הנשיא – דיווח אתמול שר האוצר, יובל שטייניץ. בין היתר, תקפו חברי ארגון אנונימוס (Anonymous) והאקריןם פרו-פלסטיניים, לפחות לטענתם, את האתרים של משרד החוץ, הכנסת ומפלגת קדימה.

"ייתכן שהקורבנות לא יידעו שהותקפו"
יוסי טל
, מנהל פיתוח עסקי בחטיבת אבטחת המידע של יבמ (IBM), אמר ש-"חברי ארגון אנונימוס הודיעו שמאחר שישראל מתכוונת לנתק את רצועת עזה מהאינטרנט הם יתקפו אתרים ישראליים. המתקפות המקוונות הללו עלולות להתפתח לכדי איומים ממוקדים מתמשכים. יכול להיות שהמותקפים יידעו על אותן מתקפות – ויכול להיות שלא".

יוסי טל, מנהל פיתוח עסקי בחטיבת אבטחת המידע של יבמהוא ציין, כי על פי הדו"ח החצי שנתי החדש של צוות X-Force, שפועל במסגרת יבמ, חל במחצית הראשונה של השנה גידול בהיקף איומי אבטחת המידע השונים.

לדברי טל, בענק הכחול מצאו, כי הפעולות העיקריות שביצעו ההאקרים בתקופה זו, שבהם חלה עלייה, היו מתקפות נגד משתמשים פרטיים, הזרקת SQL ומתקפות מתוחכמות וממוקדות שנועדו לפגוע במחשבי מקינטוש (Macintosh) ובאתרי מדיה חברתית.

"על פי הדו"ח, עם התרחבות בסיס המשתמשים במערכת ההפעלה של אפל (Apple) ובמחשבי מקינטוש הופכות המערכות האלה יותר ויותר למטרה לאיומי סייבר מתקדמים ממוקדים (APT)", אמר טל. "אלה מגיעים בדרך כלל מכיוונם של גופים גדולים וארגונים ממשלתיים שמתמקדים בניצול פרצות אבטחה על מנת לחדור אל מערכות יעד מוגדרות".

טל ארגוני, מנהל בדיקות חדירה ב-2BSecure מקבוצת מטריקס, ציין ש-"בשבוע האחרון חל גידול במתקפות הקיברנטיות. מדובר במסה אדירה של מתקפות, אולם הן לא גרמו כל נזק בעל משמעות ביטחונית, שכן הן בוצעו רק על אתרים שאינם רלוונטיים לכך. אתרים בעלי זיקה למערכת הביטחון לא נפגעו".

ארגוני הוסיף, כי "אני משוכנע שתהיינה מתקפות נוספות. ארגונים נדרשים להגביר את ההגנה על האתרים שלהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים