המלחמה ברשת: אנונימוס והאקרים פרו-פלסטיניים תקפו בסוף השבוע אתרים ישראליים

קבוצת אנונימוס הפיצה בסוף השבוע רשימה של 663 אתרים שהושחתו או קרסו עקב מתקפת מניעת שירות ● בין היתר, טענו פעילי הקבוצה, כי הם פרצו לאתרים של משרד החוץ, בנק ירושלים והקונסוליה הישראלית במונטריאול ● הג'יהאד האסלאמי טען, כי השיג פרטים אישיים של 5,000 קציני צה"ל וכי שלח ל-1,000 מהם מסרונים בהם נכתב, כי "נהפוך את עזה לבית העלמין שלכם"

מבצע עמוד ענן מתנהל אמנם בעיקר בישראל וברצועת עזה, אולם גם החזית הווירטואלית לא שקטה: קבוצת ההאקרים אנונימוס (Anonymous), כמו גם האקרים פרו-פלסטיניים אחרים, פרצו והשחיתו בסוף השבוע אתרים ישראליים, או לפחות טענו שעשו כך.

קבוצת אנונימוס הפיצה בסוף השבוע רשימה של 663 אתרים שהושחתו או קרסו עקב מתקפת מניעת שירות (DOS). ביום ו' צייצו פעילים של הקבוצה בטוויטר (Twitter), כי הם פרצו לאתר משרד החוץ הישראלי ומחקו את בסיס הנתונים שלו. אתר נוסף שפעילי אנונימוס פרצו אליו ופגעו בבסיס הנתונים שלו, לטענתם, היה זה של בנק ירושלים. עוד התגלה ברשת ביום ו' עמוד אינטרנט המחולל פניות מרובות לאתר תהיל"ה, על מנת ליצור התקפה מסוג מניעת שירות (DoS).

אתמול צייצו חברי אנונימוס בקוויבק, קנדה, כי הם עורכים מתקפה דומה נגד אתר הקונסוליה הישראלית במונטריאול. אתר נוסף ש-"זכה" לטיפול חברי הקבוצה היה, לפחות לטענתם, זה של הכנסת.

ההאקרים אף פרצו אתמול לאתר של מפלגת קדימה והשחיתו אותו. פריצה זו בוצעה על ידי ההאקר המרוקני Mr.benladen, שמשתייך לקבוצת Moroccan Agent Secret ופרץ מאז תחילת המבצע גם לאתרים רבים אחרים.

SMS לקציני צה"ל: "עזה – בית העלמין שלכם"
זירת לחימה נוספת של הפלסטינים היא הסלולר: הג'יהאד האסלאמי טוען, כי הוא מחזיק בשמות ובפרטים נוספים של 5,000 קציני צה"ל, בהם שמות, תאריכי לידה, כתובות, מספרי טלפון פרטיים ובמקומות העבודה, וכן פרטים צבאיים רבים (מספרי יחידה וחטיבה, תפקידים מבצעיים ועוד).

כמו כן, על פי הארגון, הוא איים על חלקם באמצעות מסרונים, כי עזה תהפוך לבית העלמין שלהם. בהודעה שפורסמה באתר הרשמי של הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, גדודי אלקודס, נכתב ש-1,000 קציני צה"ל שגויסו למילואים עקב מבצע עמוד ענן קיבלו מסרון מאיים בו נכתב, כי "אנחנו נהפוך את עזה לבית עלמין לחיילים שלךם ולעשות תלאביב של להבה" (השגיאות במקור).

לדברי ד"ר טל פבל, מומחה אינטרנט ואיומים מקוונים במזרח התיכון, "לאור המלאכה הרבה שהושקעה בתרגום מאסיבי של מאות רבות של רשומות ואלפים רבים של פרטי מידע, אין כל ספק שנתונים אלה לא נגנבו באחרונה. הם הושגו בעבר והגורמים הרלבנטיים המתינו לשעת הכושר המתאימה על מנת לפרסם אותם. כמו כן, לא מן הנמנע, כי חלק לא מבוטל מהנתונים כבר אינו מעודכן, אולם סביר שהפרטים האישיים של מצבות כוח האדם עדיין רלבנטיים, לאור הפירוט הרב הקיים לגבי כל רשומה ורשומה".

"ההאקרים מנסים מזה זמן להפיל כמה אתרים ישראליים, בין היתר אלה של משרד ראש הממשלה, צה"ל, בנקים וחברות תעופה", אמר ל-InformationWeek האמריקני רונן קניג, מנהל שיווק למוצר האבטחה ברדוור (Radware). "הם פרסמו רשימה של כלי התקפה וביקשו מהתומכים שלהם להשתמש בהם, כמו גם בכלים אחרים לשיבוש פעולת האתרים. בנוסף, הם תקפו את הבלוג של צה"ל, בניסיון למצוא באמצעותו הרשאות גישה".

קניג ציין שאף שההתקפות היו מתואמות היטב, הן הסבו נזק שולי בלבד, ברמת ההשחתה ("חירבוש") של אתרים, ולא מעבר לכך.

אירועים קרובים