המטה הקיברנטי הלאומי והמדען הראשי יקימו תוכנית מו"פ להגנת הסייבר בהיקף 80 מיליון שקלים

התוכנית, שתצא לדרך בעוד חודשיים, "תהווה איתות אסטרטגי לכל החברות העוסקות בתחום – בינלאומיות, ישראליות והזנק", כך לדברי ד"ר אביתר מתניה – ראש המטה הקיברנטי הלאומי ● לדבריו, "רק על ידי בניית טכנולוגיות חדישות עם תאגידים בינלאומיים, שיתוף מידע וידע ובניית כלים יחדיו נוכל לתת הגנה נגד טרור ופשיעה קיברנטית"

מטה הסייבר הלאומי במשרד ראש הממשלה והמדען הראשי במשרד התמ"ת יחלו בעוד חודשיים בתכנית לקידום פרויקטים במחקר ופיתוח בתחום ההגנה הקיברנטית –  כך חשף ד"ר אביתר מתניה, ראש המטה הקיברנטי הלאומי. הודעה על התכנית תצא מחר (ג').

ד"ר מתניה דיבר בכנס הבינלאומי השני להגנה על ביטחון המולדת, שנערך היום בגני התערוכה בתל אביב. לדבריו, השקת התכנית החדשה עם המדען הראשי "תהווה איתות אסטרטגי לכל החברות העוסקות בתחום – חברות בינלאומיות, חברות ישראליות, חברות הזנק. בדרך זו, נצליח לממש את האסטרטגיה של בניית מרכז מצוינות לאומי לתחום הגנת הסייבר, ולהוביל את התחום ברמה העולמית".

המטרה, אמר ד"ר מתניה, "היא לקדם ולפתח את יכולותיה של ישראל בתחום הסייבר, להפוך אותה למדינה מובילה בתחום טכנולוגיית הסייבר, ולסייע בתוך כך בבניית מנוע צמיחה חדש לכלכלת ישראל". הוא הוסיף, "ככל שהטלפונים הופכים להיות יותר חכמים, ככל שהמערכות הופכות להיות ממורכזות ומרכזיות, ככל שאנו יותר ויותר מקושרים – ככה אנו יותר פגיעים".

ד"ר מתניה עמד על הפרדוקס הגלום בעולם הסייבר, שכן "מצד אחד חברות רוצות להיות יותר מקושרות לטובת קידום תחומי החינוך הבריאות והכלכלה, אבל מצד שני חברה מודרנית יותר היא חברה שפגיעה לאיום הקיברנטי". לדבריו, האתגר העומד בפני ממשלות בכלל וישראל בפרט, "הוא להבין מה נדרש לעשות על מנת לגשת לנושא הקיברנטי באופן המיטבי, לנסות לראות את ההזדמנויות ולבנות אמצעי הגנה טובים יותר".

ד"ר מתניה פירט את משימות המטה הקיברנטי הלאומי שבראשו הוא עומד, אשר הוקם בתחילת השנה: "לבנות את התשתית הטכנולוגית למדינה בתחום הסייבר; לייצר כלים שיניעו את האקדמיה ואת התעשייה על מנת שיהיה מחקר ופיתוח בתחום; לבנות את ההון האנושי הנדרש על מנת להיות מובילים עולמיים בתחום; להוביל תהליכים ברמה הלאומית, כגון בתחומי ההלימה לרגולציות וקביעת תקנים ותקנות; ולקיים שיתופי פעולה והחלפת ידע עם חברות בינלאומיות העוסקות בתחום.

"אנו מבינים, כי רק על ידי בניית טכנולוגיות חדישות עם תאגידים בינלאומיים, שיתוף מידע וידע ובניית כלים יחדיו נוכל לתת הגנה נגד טרור ופשיעה קיברנטית", ציין ד"ר מתניה. הוא סיכם את דבריו ואמר, כי "אני מאמין ביכולתנו לייצר מרכז מצוינות בישראל לאבטחת מידע לסייבר ולהגנה קיברנטית. ככה נוכל להיענות לאתגר שהצבנו בפני עצמנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים