מיקרוסופט תובעת מ-One1 שילוב מערכות 5 מיליון שקלים בגין שימוש במדבקות רישוי מזויפות

ענקית התוכנה תובעת את החברה הישראלית בשל מכירה לכאורה של מחשבי HP הנושאים מדבקות אותנטיקציה מזויפות של חלונות 7 ● מ-One1 שילוב מערכות נמסר בתגובה, כי "מעיון ראשוני בתביעה, נראה שהחברה הבת פעלה כשורה בכל הנוגע לטענות העולות מהתביעה"

טלאי חירום מיידי. מיקרוסופט

מיקרוסופט (Microsoft) הגישה הבוקר (א') תביעה בסך 5 מיליון שקלים כנגד One1 שילוב מערכות בגין מכירה של מחשבי HP לכאורה, הנושאים מדבקות אותנטיקציה של חלונות 7 (Windows 7) החשודות כמזויפות, וכוללים התקנות של תוכנת חלונות 7 פרו (Windows 7 Professional) ללא רישיון.

בכתב התביעה נטען, כי One1 שילוב מערכות מכרה מחשבי HP שהגיעו ממפעלי HP ללא מערכות הפעלה מסוג חלונות, ועליהם הודבקו, על פי החשד, מדבקות אותנטיקציה מזויפות של מערכות הפעלה מסוג חלונות 7 פרו. עוד עולה מכתב התביעה, כי כתוצאה ממכירת מחשבים עם מדבקות מזויפות ללקוחות שונים מפיקים הנתבעים רווח והתעשרות שאינם כדין.

מיקרוסופט מסרה, כי לפני הגשת התביעה רכשה החברה מחשבים מ-One1 שילוב מערכות באמצעות חוקרים פרטיים מטעמה, והחברה הנתבעת מכרה מחשבי HP שמודבקות עליהם מדבקות אותנטיקציה החשודות כמזויפות ואשר הותקנו בהם לכאורה מערכות הפעלה מסוג חלונות 7 ללא רישיון.

עורך הדין דייל ווטרמן, מנהל פעילות האנטי פיראטיות במזרח התיכון ואפריקה במיקרוסופט העולמית, מדגיש כי בכל שנה צרכנים ועסקים מקומיים מושפעים מתוכנות ללא רישיון שהם רכשו שלא במתכוון. "מכירת תוכנות מפרות גורמת למסחר לא הוגן, ופוגעת במשווקים הפועלים כדין. מיקרוסופט מקבלת באופן קבוע פניות ממשווקים שעסקיהם נפגעים כתוצאה מהתופעה, ומתייחסת לתופעה זו בחומרה רבה. מיקרוסופט תמשיך לנקוט בהליכים משפטיים מתאימים נגד משווקים החשודים במכירת תוכנות פיראטיות ללקוחותיהם. בנוסף, התופעה מביאה להטעיית הלקוחות וחשיפת הלקוחות לנזקים וסיכונים שנובעים משימוש בתוכנות ללא רישיון. מיקרוסופט עושה כל שבידה כדי לספק למשתמשי הקצה ודאות במקוריות של מוצרי התוכנה. המחויבות שלנו היא לעשות כל שביכולתנו כדי לסייע ללקוחותינו ולהגן על השותפים שלנו הפועלים כדין", אמר ווטרמן.

מ-One1 נמסר בתגובה, כי "החברה הבת, One1 שילוב מערכות, קיבלה בהפתעה את כתב התביעה, והיא בוחנת את הטענות העולות ממנו. עם זאת, מעיון ראשוני בתביעה, נראה כי החברה הבת פעלה כשורה בכל הנוגע לטענות העולות מהתביעה, וכי בכל מקרה סכום התביעה הינו מופרז. לא נראה שמתקיים קשר כלשהו בינו לבין היקף הנזקים הנטענים על ידי התובעת עצמה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים