יבמ השיקה כלים חדשים לניהול מידע

המוצרים החדשים מאיצים את הגישה למידע עסקי קריטי ומאפשרים לנהלו כנכס עסקי אסטרטגי ● כלי InfoSphere ו-Optim, הכריזה יבמ, ישתלבו יחד במסגרת מיזם Information Agenda, שנועד לנהל את מכלול מחזור חיי המידע, ללא מגבלות הנובעות ממורכבות תשתיות הנתונים

07/06/2009 15:42

יבמ הציגה פרטים מעניינים על עסקי ניהול המידע שלה, וחשפה מוצרים חדשים בתחום. על פי הפרטים, שהוצגו בכנס השנתי IOD (ר"ת Information On Demand, מידע לפי דרישה), שנערך בשבוע שעבר בברלין, התוכנה מייצרת ליבמ הכנסה של מעל 22 מיליארד דולרים בשנה. עובדה חזקה יותר "לטובת" עסקי התוכנה שלה, היא שהם מייצרים לה 40% מכלל הרווח בעודם מהווים רק 20% מהכנסותיה השנתיות. הנתונים הללו המראים על המשך צמיחת עסקי ניהול המידע מאז הוכרזו לפני שלוש שנים – עת אמבוג' גויאל התמנה לנהל את האגף כחלק מחטיבת התוכנה של הענק הכחול.

יבמ היא אלופת רכישת חברות התוכנה בעולם כולו. רוב רכישותיה הן של חברות קטנות, אך יש גם כמה גדולות. כולן נעשות בשקט יחסי לעומת הרעש הרב הנלווה לרכישותיהן של ענקיות תוכנה אחרות כמו אורקל, למשל, ההולכת גם על רכישות "עוינות". בעשור האחרון יבמ רכשה 100 חברות תוכנה ובחמש השנים האחרונות האיצה הקצב ורכשה לא פחות מ-81 חברות תוכנה. הרכישות הגדולות האחרונות היו קוגנוס ו-FileNet.

ומה סיפרה יבמ עצמה על הצלחותיה שלה בעסקי התוכנה: שעסקי ניהול המידע Information Management שלה, המרוכזים בקבוצת התוכנה שלה, הולכים ומצטיירים כאחד מתחומי הצמיחה המשמעותיים ביותר של שלה, כהוכחה מציינת להיגיון העסקי שמאחורי האסטרטגיה הכוללת שלה. וגם שבמהלך 2008, רשמו עסקי התוכנה לניהול מידע של יבמ צמיחה של 24% בהשוואה לשנה הקודמת וב-12 הרבעונים האחרונים (לרבות הרבעון הראשון של 2009), צמחו עסקי התוכנה לניהול מידע שלה בקצב ממוצע של 12%. ונתון מדהים למדי, הוא שיבמ השקיעה יותר מ- 8 מיליארד דולרים, והקצתה 15,000 יועצים עסקיים למיזם "מידע על פי דרישה" שלה.

InfoSphere בעקבות WebSphere

בפתיחת הכנס חשפה יבמ גם שורה של מוצרים חדשים במסגרת קו מערכות Optim, המאפשרים לארגונים לנהל תהליך עבודה חלק יותר ויעיל יותר, בעבודה המשלבת פלטפורמות נתונים שונות ונפרדות וגם לצמצם את עלויות הפיתוח והניהול השוטף.

בנוסף, הציגה יבמ כלי תשתית חדשים במשפחת InfoSphere, המאיצים את הגישה למידע עסקי קריטי ומאפשרים לנהלו כנכס עסקי אסטרטגי. מוצרי InfoSphere ו-Optim משתלבים יחד, במסגרת מיזם סדר היום למידע Information Agenda של יבמ, על מנת לנהל את מכלול מחזור חיי המידע, ללא מגבלות הנובעות ממורכבות תשתיות הנתונים. יבמ בוחרת שמות ייחודיים לסוויטות של מוצרים באותו תחום, המהווים יחדיו, מבחינתה, את הטובים שבמינם Best of Breed, כמענה למתחרותיה המציעות מוצרים נפרדים לכל נושא.

כך, לפני כעשור, החלה עם מוצרי משפחת WebSphere שנעשתה למובילה בפיתוח וניהול מערכות עסקיות לפי דרישה (BOD) כשסוויטת המוצרים מספקת תשתית לניהול תנועות, יישומים, פורטלים ושילובם המלא. השם תפס חזק ויבמ מינפה אותו למשפחת המוצרים הבאה שלה InfoSphere לניהול שילוב מידע, מחסני נתונים וניהול נתוני-על. החבילה החלה לאחר רכישתה בשנת 2005 של חברת Ascential Software, שהתפצלה מתוך חברת בסיסי הנתונים Informix אותה רכשה יבמ ארבע שנים קודם לכן.

מוצרי Optim מסייעים לארגונים לתכנן במהירות, לפתוח ולהפעיל יישומים בסביבות אורקל, מתחרתה הראשית בתחום וב-DB2 ואינפורמיקס, בסיסי הנתונים שלה, וגם בתשתיות תוכנה אחרות. מערכת הפיתוח החדשה Optim Development Studio מספקת סביבת עבודה אחידה למשתמשי בסיס הנתונים של אורקל, המאפשרת תהליך פשוט בסגנון "גרור ושחרר", להעברת נתונים בין סביבת אורקל ובין DB2. השיפורים החדשים אותם מציעה יבמ מאפשרים לארגונים לכתוב יישומים בתהליך אחד בודד ולפרוס ולהפעיל אותם על מספר גדול של מקורות נתונים. שילוב מקיף יותר בין המוצרים השונים מצמצם את הסיכונים לאי-עמידה בהוראות ובתקנות שונות, ומבטיח שליטה הדוקה במידע.

עוברים מאורקל במהירות

בכנס בברלין, הוצג בין השאר פרויקט שבוצע על ידי חברת ExactCost הישראלית, להסבת נתונים מסביבת אורקל ל-DB2 9.7. השימוש בכלי Optim Development Studio איפשר להשלים את העבודה במהירות גבוהה ב-80% מהאומדנים הראשונים, תוך חיסכון של חודשיים וחצי של עבודה. כתוצאה, יכלו אנשי ExactCost להתמקד ביעדים עסקיים של שיפור ביצועים ותרומה לבריאות המטופלים. חברת ExactCost משתמשת בכלי הפיתוח של Optim לפיתוח יישומים הן בסביבת אורקל, הן בסביבת DB2 ובאורח המאפשר שילוב שקוף בין פלטפורמות שונות.

יבמ הציגה גם שיפורים בכלי התשתית InfoSphere Foundation Tools, ובהם גרסה חדשה של מערכת ניתוח המידע InfoSphere Information Analyzer, הבוחנת אוטומטית את הנתונים ומסייעת בניטור איכות המידע בארגונים, בדרך לאיתור בעיות פוטנציאליות ולזיהוי מגמות המסתמנות בנתונים האלה, בתהליך ניתוח והשוואה היסטורית. תוכנת InfoSphere Information Analyzer מסוגלת לקבוע אלו פיסות מידע קריטי נדרשות על מנת שפרויקט עסקי נתונים יעמוד במסגרת החוקיות העסקית המוגדרת בארגון; ואיזה מידע חסר, או שאינו שלם. כך, למשל, יכולה חברת ביטוח להגדיר חוק לפיו כל דרישת תשלום המגיעה מאדם המופיע ברשומות משרד הפנים כנפטר, תיעצר ותועבר לחקירה נוספת, על מנת למנוע הונאה.

כלי תשתית נוסף של יבמ, InfoSphere Business Glossary, מציע הבנה ברורה ומקיפה של מונחים עסקיים וקטגוריות מונחים, כדי לעשות בהם שימוש עקבי לרוחב כל הארגון ובכל התהליכים המנוהלים במערכות השונות. המילון העסקי החדש מספק גם יכולות חדשות לעקוב אחר התפתחות מונח עסקי או נתון ולהבין את השינויים החלים בו, תוך שיפור העבודה השיתופית והפקת תובנות עסקיות חדשות במסגרת פרויקטים שונים. InfoSphere Business Glossary ניתן עתה לשילוב ישיר בתוך כל יישום, דוגמת מערכת בינה עסקית, או אפילו ביישומי ערבב ושלב, mashups, בסביבת Web 2.0.

כדי להאיץ את פריסת מערכת המילון העסקי, מציעה יבמ גם חבילות תוכן חדשות הכוללות אוסף מקיף של מונחים והגדרות לתחומי הקמעונות, תקשורת, ביטוח, בנקאות, שירותים פיננסיים ושירותי בריאות. החבילות מאפשרות האצת מיזמים ארגוניים לשיפור השליטה וטיוב איכות הנתונים, באמצעות המעבר לשפת מונחים אחידה במסגרת שיתופי פעולה החוצים צוותי עבודה שונים ומשלבים תהליכים ומחלקות.

חבילת Metadata Workbench החדשה של יבמ תומכת במיזמים ארגוניים המיועדים להבטיח עמידה בהוראות חקיקה ותקנות בתחומי תעשייה שונים, באמצעות הצגה ברורה של מערך הנתונים. החבילה ניתנת לשימוש יחד עם תוכנה מתוצרת יבמ או של יצרנים אחרים, כדי להבין ולאתר את המקורות מהם מגיעים נתונים ועד כמה מותר לסמוך עליהם. שימוש ב-Metadata Workbench בוחן, למשל, דוחות ממערכות CRM או ממערכות בינה עסקית, כדי לקבוע את מקור הנתונים עליהם התבססו הניתוחים השונים ולהציע שליטה בנתונים האלה מקצה לקצה.

כדי לפתור בעיות ביצועים כבר בשלב מוקדם של תהליך הפיתוח, מציעה יבמ את Optim Query Tuner החדשה, המאפשרת תיקון וכוונון שאילתות בעיתוי מוקדם ככל האפשר, שהוא גם המועד הזול ביותר לביצוע הכוונון הזה. רשימת המוצרים החדשים של יבמ כוללת גם כלי פיתוח Optim Development Studio, כלי ניהול בדיקות Optim Development Studio וכלי בניית מודלים לנתונים InfoSphere Data Architect, המשתלבים יחד על מנת לצמצם את הסיכונים ולהגן על פרטיות הנתונים לאורך שלבי התכנון, הפיתוח והפריסה במחזור חיי הנתונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים