15 שנים לפורום C3: מעמדו של המנמ"ר מאז ועד היום

מעמדו של המנמ"ר השתנה בצורה משמעותית במרוצת השנים - דבר שנזקף במידה רבה לזכות קבוצת אנשים ומחשבים ● זאת, באמצעות פורום המנמ"רים והמנכ"לים הבכירים שפועל במסגרת הקבוצה, המוכר בשמו C3 ופועל זה 15 שנים ● בחודש פברואר 2013 ייצא לאור גיליון חגיגי, שישקף את הפעילות הענפה של הפורום, המהווה ראי לפעילות של שוק ההיי-טק בישראל ובעיקר לאנשים מאחורי המחשבים ● זו גם הזדמנות לחברות הספקיות להצדיע למנמ"ר ולומר תודה

תפקידו של המנמ"ר בשוק הארגוני בישראל ובעולם בכלל עבר שינויים רבים מאז החל עידן האוטומציה במגזר העסקי. שני העשורים האחרונים הכילו בתוכם את המהפכה הדרמטית ביותר בתפקידו של המנמ"ר, לרבות סוג העבודות בהן הוא מטפל – ובעיקר באחריות שהשתנתה לאורך השנים.

הדיונים על מעמדו של המנמ"ר החלו בסוף המאה הקודמת ונמשכים עד היום. בראש ובראשונה האתגר הוא להסביר, כי מנהל מערכות מידע הוא קודם כל מנהל – כזה ששייך לצוות הניהול הבכיר של הארגון, שהחלטותיו וביצועיו משפיעים באופן ישיר על הדרך שבה הארגון מתנהל. המנמ"ר כבר מזמן אינו טכנאי המחשבים הראשי שנזכרים בו כשיש תקלות ברשת המחשב, או כאשר זקוקים לרכישת ציוד מיחשוב. ההתקרבות של המנמ"ר אל יתר בעלי התפקידים בארגון התאפשרה כאשר מנהלי המיחשוב, בוגרי הפקולטות למדעים באוניברסיטאות בארץ ובחו"ל, החלו לדבר "בשפת העם", והפנימו שהם משרתים לקוחות פנימיים בארגון. כלומר, כל לקוח מייצג קו עסקי בארגון, ויש לו צרכים משלו. השלב הבא היה כשיחידות ה-IT והמנמ"רים למדו להבין שהם לא יודעים מה הכי טוב לכל אחד, ומערכות המידע והמיחשוב נועדו לשרת את המחלקות השונות.

מעמדו של המנמ"ר השתנה בצורה משמעותית במרוצת השנים – דבר שנזקף במידה רבה לזכות קבוצת אנשים ומחשבים. זאת, באמצעות פורום המנמ"רים והמנכ"לים הבכירים שפועל במסגרת הקבוצה, המוכר כפורום C3. בחודש פברואר 2013 נוציא לאור גיליון חגיגי שיציין 15 שנים להקמת הפורום הבכיר ביותר של מנהלי המיחשוב בישראל. הקמת הפורום יצרה קהילה חזקה, פעילה ותוססת שמהווה את מקום המפגש האולטימטיבי בין ספקי פתרונות וטכנולוגיה לבין המנמ"רים. המנמ"רים, אם תרצו, הם הקניינים הראשיים שמחליטים על איזו טכנולוגיה להמר, באיזה ציוד לבחור ולאילו פרויקטים להפנות משאבים.

בכל הנושאים האלו טיפל ומטפל פורום C3 עד היום. כל מי שיש לו קשר לענף, מבקש לפגוש את חברי הפורום, להופיע בפניהם, לשמוע מהם עצות וכמובן גם למכור להם. הפעילות של הפורום מתפרסת על פני עשרות מפגשים פרונטליים שנעשו עד היום ובהשתתפות באירועי לקוחות, שמבקשים להציג בפניהם את המגמות החדשות. יותר מכל גילו כל בעלי התפקידים בפורום את חשיבות הנטוורקינג האישי, הבלתי אמצעי. כן, כולם טכנולוגיים, כולם מחזיקים בממשקי התקשורת ובטלפונים החכמים ביותר. כולם חיים בעולם הווב והדואר האלקטרוני. אבל אף אחד מהם לא מוותר על מפגש אישי עם עמית למקצוע, מהארץ ומחו"ל, במטרה ללמוד ולהתעדכן. פעמיים בשנה יוצאים חברי פורום נבחרים לסופ"ש בחו"ל, מתנתקים מהעבודה השוטפת ומקדישים את כל הזמן לדיונים, הרצאות וכמובן גם נטוורקינג ומעט מנוחה.

במשך 15 שנים אנו מלווים את המנמ"רים בתפקידיהם השונים. יש כאלו שהחלו פה את הקריירה שלהם כמתכנתים או עובדים זוטרים בארגון והיום משמשים חברי הנהלה בכירים בארגונים מובילים. בנוסף, יש ביניהם גם כאלו שכבר החליפו כמה תפקידים, אבל הם ממשיכים לבוא לפורומים. פעם מנמ"ר תמיד מנמ"ר. אפשר לומר, כי גם אם חצית את הקווים לצד הספקים, בוודאי תגיע גם למפגשי הפורום, מהצד של החברות העובדות עם הענף.

15 שנות פעילות הכוללים שישה מפגשים בשנה, סיורים, מפגשי חו"ל, ועידות וכנסים, הם פרק זמן שמותיר הרבה מאוד מקום לנוסטלגיה, סיכומים, וכמובן דיונים על עתיד תפקידו של המנמ"ר המשתנה במהירות רבה מאוד. את כל אלו אנו מתכננים להביא במסגרת הגיליון המיוחד והחד פעמי שנפיק בחודש פברואר 2013. יהיה זה גיליון במתכונת המנצחת של גיליון ה-30 המפורסם, שיצא בשנה שעברה עת סיכמנו את 30 שנות פעילות אנשים ומחשבים. במקרה הזה נאיר, נסכם ונדבר על האנשים שמאחורי המחשבים, אלו שגורמים לדברים לקרות. יותר מכל, תהיה זו הזדמנות נדירה לכל החברות המסחריות הפועלות בשוק להצדיע למנמ"רים, שותפיהם לדרך, לספר להם מה היה ומה יהיה – ובעיקר להגיד בשם כולנו תודה.

ההכנות לגיליון החגיגי כבר החלו, והן עולות על הכביש המהיר. בימים אלה קיבלו מנמ"רים רבים שאלון ובו שאלות על תפקידם ופעילותם. בהמשך נקיים אצלנו שולחנות עגולים עם מומחים, ונביא את דבר המנכ"לים שעובדים בצמוד למנמ"רים. לא נחסוך מכם גם תמונות, סקירות על אירועים ודגש על מצוינות, כמובן. זאת לצד פרויקט נוסף שיזמנו לפני כעשור, שבמסגרתו אנו מעניקים מדי שנה אותות הצטיינות למנמ"רים שתרמו תרומה חדשנית לארגון, שביצעו שינוי והשיגו מעבר למה שמצופה מהם. ההכנות לטקס בפברואר כבר החלו, ויש למה לחכות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים