שמוליק אנג'ל, סימנטק ישראל: "למרות שתקציבי האבטחה נותרו שטוחים, היקף הפעילות שלנו גדל"

"נפח הפעילות שלנו גדל באופן משמעותי השנה והוא צפוי להמשיך ולגדול גם ב-2013", אמר אנג'ל - מנכ"ל סימנטק ישראל, בכנס הלקוחות שערך הסניף הישראלי של ענקית האבטחה ● "המידע עובר מסלול, כמו המסלול שעוברים הנוסעים והמזוודות בשדה התעופה", אמר אנג'ל, בהתאם לרוח האירוע - שעוצב כשדה תעופה ומשתתפיו היו נוסעים לחו"ל לכאורה ● קבע: "עולם ה-IT חווה שינויים ותהליכים משמעותיים וארגונים נדרשים להיערך לקראתם"

"ארגונים שרויים במצוקה תקציבית לא קטנה, ובהתאם מצמצמים או מותירים על כנם את תקציבי ה-IT שלהם – ובתוכם את תקציבי אבטחת המידע. למרות זאת, נפח הפעילות של סימנטק (Symantec) ישראל גדל באופן משמעותי השנה והוא צפוי להמשיך ולגדול גם ב-2013", אמר שמוליק אנג'ל, מנכ"ל סימנטק ישראל. אנג'ל דיבר בפתח כנס הלקוחות שקיים הבוקר (ד') הסניף הישראלי של ענקית אבטחת המידע. הכנס, שהופק על ידי אנשים ומחשבים, נערך במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות יותר מ-800 לקוחות ושותפים עסקיים.

"המידע עובר מסלול, כמו המסלול שעוברים הנוסעים והמזוודות בשדה התעופה", אמר אנג'ל בהתאם לרוח האירוע – שעוצב כשדה תעופה ומשתתפיו היו נוסעים לחו"ל לכאורה. "יש לטפל במידע מרגע היווצרו ועד ארכובו", הוסיף, "ולעשות זאת תוך תעדוף – כמו שהטיפול בכבודה שבירה שונה מהטיפול במזוודות רגילות. המטרה היא 'חיבוק' המידע באופן מוגן לכל אורך חייו. וכמובן – חשוב שהמידע יגיע ליעדו ולא לידי מי שאינם בעליו, או שאינם מורשים בגישה אליו".

"הדרך שלנו להבטיח לארגונים תהליך נכון של הטיפול במידע והגנה עליו, היא בשילוב של ניהול סיכונים כחלק אינטגרלי בשכבות ההגנה של ה-IT", אמר אנג'ל. "ניהול סיכונים נכון נעשה מלמעלה עד למטה, כאשר ברמה הנמוכה יותר מטמיעים מוצרים שמבטיחים שהמידע יגיע ליעדו – ורק ליעדו".

לדבריו, "עולם ה-IT חווה שינויים ותהליכים משמעותיים וארגונים נדרשים להיערך לקראתם. הווירטואליזציה, למשל, נעה במהירות לעבר סביבות ה-IT הקריטיות של הארגונים – מגמה הדורשת מענה בהיבט השליטה והניהול של מערכי המיחשוב, כמו גם היבטי אבטחה".

בנוסף, ציין אנג'ל, כי "מגמת ה-BYOD (ר"ת Bring Your Own Device, 'הבא את מכשירך מהבית'), תופסת תאוצה. הארגונים נדרשים לאפשר לעובדים יכולות עבודה מכל מקום, עם כל מכשיר ובכל עת. תחום המיחשוב הנייד טומן בחובו היבטים רבים של אבטחת מידע: ניהול המכשירים, הקצאת המידע, בקרה למי המידע מגיע, בקרת גישה, היערכות לאובדן מידע ועוד".

במסגרת הכנס הושקו התקנים משולבים של חומרה, תוכנה, מערכות הפעלה, תקשורת וניהול – לגיבוי נתונים וביטול כפילויות. אנג'ל ציין, כי מטרת ההתקנים היא לקדם את מה שגרטנר (Gartner) מכנה "המצב הרצוץ של הגיבוי". מצב זה, הסביר, נוצר בשל ההטרוגניות של מערכות ה-IT, הדורשת להגן על שרתים וירטואליים ופיסיים, כאשר נוצרו פתרונות גיבוי שונים ויש בעיות אינטגרציה בין חומרה ותוכנה. ההתקנים הללו, אמר, מספקים גיבוי משולב, מקצה לקצה – עבור סביבות השרתים, האחסון והתוכנה.

"מטרתנו", סיכם אנג'ל, "היא לאפשר לארגונים לעבוד בצורה בטוחה ומאובטחת, ללא תלות בתשתיות הספציפיות, ולקיים אינטראקציה מלאה בין המשתמשים ליישומים הארגוניים באופן כלכלי ומאובטח. לכל אחת משלוש מגמות-על בעולם ה-IT כיום – וירטואליזציה, מעבר למיחשוב ענן והתפשטות העולם הנייד – יש לסימנטק מענה, בזכות הרכישות הרבות אותן היא ביצעה בשלוש השנים האחרונות, לצד מחקר ופיתוח פנימיים".

לאחר מכן הכנס התפצל לשלושה מסלולים: פתרונות אבטחת מידע, פתרונות ניהול הענן הפרטי ופתרונות הגנה על נתונים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים