ה-FBI מתגבר את החטיבה ללוחמה בפשיעה מקוונת

המהלך נועד להעצים את יכולותיה של החטיבה, בין היתר בתחום של ייחוס מתקפות להאקרים שניצבים מאחוריהן ● בהודעה שפורסמה מטעם הארגון נכתב, כי מאמצי ה-FBI נועדו "לחשוף ולחקור מתקפות מקוונות באמצעות צוות של מדעני מחשב שעברו הכשרה מיוחדת, על מנת לחלץ את החתימות הדיגיטליות של ההאקרים מתוך הררי הקוד הזדוני"

ה-FBI מגדיל את המשאבים, מפתח כלים חדשים, מרחיב את היקף הגיוס ומגבש שיתופי פעולה עם קבוצות מקומיות – הכל במסגרת יוזמה חדשה, Next Generation Cyber Initiative, שנועדה לתגבר את החטיבה ללוחמה בפשיעה מקוונת.

ה-FBI נאבק בפשיעה המקוונת כבר שנים רבות, כאשר רק בשנה האחרונה רשם הישגים לא מבוטלים, בהם מעצרים של עשרות אנשים בגין סחר בפרטי אשראי וחשבונות בנק. כך, למשל, נעצרו בשנה החולפת חברים מרכזיים בקבוצות ההאקרים אנונימוס (Anonymous) ו-LulzSec, וכן מוגרה רשת של תוכנות רובוטיות שבאמצעותה נגנב סכום כולל של 14 מיליון דולרים. כמו כן, נעצר ראש עיר של עיירה קטנה שפרץ לאתר אינטרנט שיצא כנגדו, ופוצחה פרשה שבמרכזה כנופיה מתוחכמת של נוכלים שגנבו כספים מחשבונות בנק.

עם זאת, ב-FBI שואפים להגביר את יכולותיה של החטיבה, בין השאר בתחום של ייחוס מתקפות להאקרים שניצבים מאחוריהן. בשל האופי של רשת האינטרנט ויכולתם של ההאקרים לזייף את כתובות המקור ולהשתמש בשרתי פרוקסי, המשימה של ייחוס המתקפות לאנשים הנכונים אינה פשוטה כלל, ובבולשת הפדרלית שואפים לפתח את היכולות הנחוצות.

בהודעה שפורסמה מטעם הארגון נכתב, כי מאמצי ה-FBI נועדו "לחשוף ולחקור מתקפות מקוונות באמצעות צוות של מדעני מחשב שעברו הכשרה מיוחדת, על מנת לחלץ את החתימות הדיגיטליות של ההאקרים מתוך הררי הקוד הזדוני". מדעני המחשב יעבדו לצד הסוכנים המיוחדים במהלך חקירות פליליות.

בין השאר, מבקשים בלשכת החקירות הפדרלית להבין "מי מבצע את המתקפות ומה הם המניעים שלו". על פי ריצ'רד מק'פילי, עוזר למנהל ה-FBI לפלילים, פשיעה מקוונת, תגובה ושירותים, "עלינו לבצע את כל הניתוחים הנחוצים כדי לקבוע מי נמצא מהעבר האחר של המקלדת ומבצע את הפעולות הזדוניות".

לשם כך, ישתפו ב-FBI פעולה עם סוכנויות ממשל נוספות וגם עם חברות שמפעילות תשתיות קריטיות בענפי הפיננסים והתחבורה. כך, למשל, ה-FBI משתפ מידע עם משרד ההגנה, המשרד לביטחון פנים והסוכנות לביטחון לאומי (NSA), במסגרת כוח המשימה הלאומי המשותף לחקירות של פשיעה מקוונת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים