התחלה טובה למנוע החיפוש החדש של מיקרוסופט: 5.56% חשיפה
על פי דיווח באתר Stats Counter, שעוקב אחר סטטיסטיקות שימוש באינטרנט, הגיע בינג ביום ה' האחרון למקום השני ברשימת מנועי החיפוש, ועקף אפילו את יאהו! ● ביומיים שלאחר מכן ירד השימוש בבינג למחצית ● אנליסטים מפקפקים בדיווח של Stats Counter, ואומרים שהנתונים שלו אינם נכונים
הימים הראשונים של בינג, מנוע החיפוש החדש של מיקרוסופט, סוערים במיוחד. מצד אחד, פורסמו כתבות שמשבחות את המנוע החדש. נכתב בהן שאף על פי שככל הנראה, הוא עדיין לא יכול להתחרות במנוע החיפוש של גוגל, וכי הוא לא יותר טוב ממנו, חל בבינג שיפור ניכר בחיפוש ובחוויה לעומת החיפוש באמצעות Live Search. לעומת זאת, יש לא מעט כתבים ואתרים שסבורים אחרת. כך, למשל, נכתב שם שהיומרה של בינג להפוך למנוע חיפוש שעוזר לקבל החלטות פשוט גדולה מדי, והוא לא מספק את המטרה.
הוויכוח הגדול ביותר נסב על אחוזי השימוש במנוע החדש. בינג זכה לחשיפה רבה יחסית, ולפי הנתונים שהציג האתר Stats Counter, שעוקב אחר סטטיסטיקות שימוש גלובליות באינטרנט, השתמשו במנוע החיפוש החדש של מיקרוסופט ביום ה' האחרון 5.56% מכלל המשתמשים במנועי החיפוש. בינג אפילו הצליח לעבור באותו היום את מנוע החיפוש של יאהו!, וגרם לירידה גדולה יחסית בשימוש במנוע החיפוש של היריבה הגדולה, גוגל. זה הגיע ל-87.66%.
עם זאת, אנליסטים רבים אמרו שהנתונים שהוצגו באתר Stats Counter לא נכונים, ובינג כלל לא הצליח לעבור את המספרים של יאהו!, בכל רגע נתון. ב-CNET, שלה כמות גדולה של אתרים מובילים בתחום המחשבים, דווח שלפי הנתונים שלהם, על אף ההצלחה היחסית של בינג בשבוע הראשון שלו, יאהו! נשאר במקום השני מבין מנועי החיפוש. דיווח דומה נמסר באתר Search Engine Land.
ביומיים שלאחר יום ה' חזר השימוש, כפי שנמדד בנתונים של Stats Counter, למצב הרגיל: למעלה מ-90% השתמשו במנוע של גוגל חזר כדי לחפש מידע באינטרנט, עם שיא שבועי של 90.5%. השימוש בבינג באותה תקופה ירד בחצי, והגיע ל-2.75%, הרבה מתחת ליאהו!
כך או כך, אין ספק שהוויכוח הזה יכול דווקא לעשות טוב למיקרוסופט ולבינג שלה, כי הוא יכול למשוך אליו מתנסים רבים נוספים, שירצו לראות על מה המהומה. ובכל מקרה, הדרך של בינג לנגוס נתח שוק משמעותי מגוגל ארוכה עד מאוד.
תגובות
(0)