המשטרה ניתקה את מחשבי הרשת האזרחית שלה עקב חשש ממתקפה קיברנטית

הרשת הפנימית לא נותקה ● על פי המידע המודיעיני שבידי המשטרה, שאמינותו נבדקת, מתקפה על הרשת המשטרתית עלולה להתבצע על ידי הכנסת התקנים ניידים, שאחד מהם יהיה נגוע בנוזקה ● נכון לשעות הערב המוקדמות, לא נתגלתה חדירה למערך ה-IT של המשטרה

הידיעה עודכנה ביום ה', 17:28

הפיקוד הבכיר של המשטרה הורה היום (ה') על ניתוק כלל המחשבים המחוברים לרשת האזרחית שלה, בשל התרעה על מתקפה שעלולה להפיל את רשת תקשורת המחשבים שלה או להשתלט עליה. כמו כן, החליטו ראשי המשטרה בעקבות אותו חשש לאסור על הכנסת דיסק און-קי ותקליטורים למחשבי הארגון. הודעה בנושא הועברה הלילה לתחנות ומפקדות המשטרה ברחבי הארץ. במשטרה פועלות שתי רשתות תקשורת מחשבים: האחת המחוברת לאינטרנט האזרחי ורשת נוספת ונפרדת היא רשת פנימית. ההנחיה מהלילה היא על ניתוק המחשבים המחוברים לרשת האינטרנט האזרחית בלבד.

על פי המידע המודיעיני שבידי המשטרה, שאמינותו נבדקת, מתקפה על הרשת המשטרתית עלולה להתבצע על ידי הכנסת התקנים ניידים, שאחד מהם יהיה נגוע בנוזקה. בשעות הצהריים והבוקר עמלו אנשי ה-IT של הארגון לבדוק אם אכן התרחשה מתקפה שכזו, ואם כן – מהם נזקיה. בשלב זה לא ברור מי הגורם העומד מאחורי הכוונה לפגוע במחשבי המשטרה.

נכון למועד סגירת הגיליון, בשעות הערב המוקדמות, לא נתגלתה חדירה למערך ה-IT של המשטרה. אנשי מינהל טכנולוגיות במשטרה אינם יודעים אם מטרת החדירה למחשבים שלהם נועדה לטובת שאיבת קבצי מידע, או מחיקתם. אנשי מינהל טכנולוגיות במשטרה בוחנים קשר בין ההתרעה על הפגיעה האפשרית במחשביהם, לבין העובדה שמזה כמה ימים מחשבים של כמה משרדי ממשלה נמצאים תחת מתקפת סייבר. מטרתה של המתקפה היא להחדיר נוזקה מסוג סוס טרויאני, אל מערכי המיחשוב והשרתים של משרדי ממשלה אלה. הסוס הטרויאני נשלח בקבצים שצורפו להודעות מייל שלכאורה נשלחו מהרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ.

הוראת המשטרה על ניתוק מחשביה מהרשת האזרחית באה שבועיים לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר שישראל מצויה תחת מתקפות סייבר. "כמו שיש לנו 'כיפת ברזל' נגד טילים וגדר ביטחון נגד מסתננים וטרור – תהיה לנו הגנה דומה מפני מתקפות סייבר", אמר ראש הממשלה לאור דברי בכירים אמריקניים בנושא מתקפות הסייבר מצד איראן, שהסלימו באחרונה. לדבריו, "במקביל למאמצים של הג'יהאד העולמי נגדנו, מתגברים הניסיונות לבצע מתקפות סייבר על תשתיות המחשבים במדינת ישראל. מדי יום נעשים ניסיונות, אפילו ניסיונות רבים, לחדור למערכות המחשב של ישראל".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אמיר סרנגה

    יתכן והשמועה אינה נכונה היות וחברת טלדור מקימה בימים אלו את חדר המחשב החדש של משטרת ישראל וצפויים שיבושים / ניתוקים בתקשורת הרשת החיצונית. ההתראה לאנשי אבטחת מערכות ה-IT של משטרת ישראל שיקבלו הינה לצורך תרגול אמת לאימות האם אכן בוצעה מתקפה קיברנטית או מקור הבעיה הוא פגיעה פיסית – קינטית בחדר המחשב. .. אמיר סרנגה

אירועים קרובים