סאן השיקה מערכת הפעלה המיועדת לענן

החברה הציגה בכנס קהילת המפתחים של ג'אווה שנפתח השבוע את SolarisOpen, שאמורה לאפשר ליישומים הרצים בעמדה אחת להתבסס על יכולות ומשאבים הנמצאים העמדה מרוחקת ● דייב דאגלס, סגן נשיא בכיר לנושא מיחשוב ענן בסאן: "כל המהות של מיחשוב ענן היא היכולת לשתף משאבים באמצעות הרשת מבלי לדאוג מאיפה הם מגיעים"

04/06/2009 11:12

סאן הציגה בכנס קהילת מפתחי הג'אווה שמתקיים השבוע בסן-פרנסיסקו מערכת הפעלה חדשה המותאמת ומיועדת לסביבת מיחשוב ענן בשם SolarisOpen. המערכת אמורה לאפשר ליישומים הרצים בעמדה אחת להתבסס על יכולות ומשאבים הנמצאים העמדה מרוחקת.

לדברי דייב דאגלס, סגן נשיא בכיר לנושא מיחשוב ענן בסאן, "כל המהות של מיחשוב ענן היא היכולת לשתף משאבים באמצעות הרשת מבלי לדאוג מאיפה הם מגיעים, מי אחראי להם, האם הם מוגנים והאם הם זמינים. את התשובות לכל השאלות הללו אמורים לתת ספקי השירותים".

בנוסף להכרזה של מערכת ההפעלה, הציגה סאן שורה של הכרזות חדשות, כגון יכולות איחסון וירטואלי לסביבת מיחשוב ענן, יכולות הקמת ענן פרטי, הכולל את רכיבי הרשת – נתבים, רכזות, שרתים ושאר האלמנטים – תחת סביבה אחת. חידוש נוסף הוא ה-zfs, מרכיב ניהול הקבצים שנמצא בכל מערכת הפעלה ומאפשר שימוש באלפי קבצים, במבנים שונים ובאופן וירטואלי, כך שיותאמו לסביבת מיחשוב ענן. גם בתחום אבטחת המידע הציגה סאן תפיסות חדשות, כולל הכרזות על שיתופי פעולה עם ספקי ויצרני אבטחת מידע.

אחד הנושאים החמים ביותר בכנס הוא לאו דווקא טכנולוגי – הכוונה לדיונים על המשמעויות העתידיות של רכישת סאן על ידי אורקל וכיצד ישפיע הדבר על קהילת המפתחים. אחת השמועות במסדרונות הכנס היא שלארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל, יגיע לאירוע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים