הסופ"ש השחור של מניות הטק: טוויטר, אמזון, פייסבוק ואפל צנחו

המניות של ארבע החברות רשמו ירידות בולטות, כאשר זו של טוויטר צנחה ביותר מ-20% ● הסיבות המרכזיות לכך: חוסר הוודאות סביב הקורונה ותוצאות הבחירות לנשיאות ארצות הברית

חברות הטק בוול-סטריט בסוף השבוע: יותר אדום מאשר ירוק. צילום אילוסטרציה: BigStock

את סוף השבוע האחרון המנהלים של ארבע ענקיות הטק טוויטר, אמזון, פייסבוק ואפל יעדיפו לשכוח. זאת, לאחר שהמניות של החברות הללו, ובמיוחד של הרשת המצייצת, רשמו ירידות בולטות. יוצאת דופן הייתה המנייה של אלפבית, שסיימה את המסחר בוול-סטריט ביום ו' בעלייה. כל החברות הללו הציגו בסוף השבוע את התוצאות העסקיות הרבעוניות שלהן.

את הירידה הבולטת רשמה המנייה של טוויטר, שצנחה ב-21.1%. אמזון, פייסבוק ואפל ירדו בשיעורים חד ספרתיים – של 5.45%, 6.3% ו-5.6%, בהתאמה. לעומתן, מניית אלפבית ראתה את הצבע הירוק, ורשמה עלייה של 3.8%.

לכל אחת מהחברות יש את הסיבות שלה לירידה במניות, אבל מעל כולן עומד חוסר הוודאות שמשבר הקורונה עדיין מביא עימו, במיוחד לאור העובדה שמספר הנדבקים בימים האחרונים בארצות הברית שובר שיאים. תורמות לכך גם הבחירות לבית הלבן וחוסר הידיעה מי ינצח – דונלד טראמפ או ג'ו ביידן.

הירידות במניות הטק מצטרפות למגמה הכללית שנרשמה בוול-סטריט בימים האחרונים: מדד ה-S&P 500 קטן מאז תחילת השבוע שעבר ב-5.6% ומדד הדאו ג'ונס צנח ב-6.5%.

עלייה מאכזבת במספר משתמשי טוויטר

טוויטר אכזבה במיוחד את משקיעיה, לאחר שהוסיפה ברבעון השלישי מיליון משתמשים יומיים בלבד – הרבה פחות הן מהתחזית והן מ-20 מיליון המשתמשים שהיא הוסיפה ברבעון השני. בסוף הרבעון הנוכחי היו לחברה 187 מיליון משתמשים יומיים. נראה כי העלייה ברבעון השני הייתה חד פעמית, שלא לומר רגעית, עקב הסגרים וההגבלות של משבר הקורונה, והצורך בישיבה רבה יותר בבית.

ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר. צילום: Cellanr, מתוך ויקיפדיה

ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר. צילום: Cellanr, מתוך ויקיפדיה

עם זאת, המפרסמים חזרו לטוויטר לאחר ההלם הראשוני של הקורונה, והביאו לעלייה רבעונית של כמעט 14% בהכנסותיה – ל-936.2 מיליון. לעומתן, ההוצאות ירדו ב-12.8% ל-680 מיליון. הרווח התפעולי של החברה צמח ב-27% ל-56.1 מיליון, זה הנקי צלל ב-21.5% ל-26.66 מיליון והרווח למניה רשם ירידה של 20% לארבעה סנט בלבד.

בניגוד למקובל, טוויטר לא פרסמה יחד עם התוצאות העסקיות דברים מפי המנכ"ל, ג'ק דורסי. כמו כן, היא לא פרסמה תחזית, ובאגרת ששלחה לבעלי המניות החברה הסבירה זאת בכך ש-"שקשה לחזות נתונים במציאות הנוכחית, כי קשה לחזות את התנהגות המפרסמים בעקבות ההתפתחויות סביב הקורונה ותוצאות הבחירות לנשיאות ארצות הברית".

גידול במספר משתמשי פייסבוק – ירידה בצפון אמריקה

הרשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק, גדלה עוד במהלך הרבעון: מספר המשתמשים בפלטפורמה שלה – הן היומיים והן החודשיים – עלה ברבעון השלישי ב-12% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ועקף את התחזיות: מספר המשתמשים החודשיים הגיע ל-2.74 מיליארד לעומת תחזית ל-2.7 מיליארד, ומספר המשתמשים היומיים עמד על 1.82 מיליארד בהשוואה לצפי של 1.78 מיליארד. יש לציין כי מספר המשתמשים היומיים בצפון אמריקה רשם ירידה של שני מיליון.

ככלל, פייסבוק הציגה תוצאות טובות, שעקפו את תחזיות האנליסטים: ההכנסות שלה עלו ב-21.6% ל-21.5 מיליארד דולר והרווח הנקי צמח ב-28.9% ל-7.85 מיליארד. ההוצאות שלה גדלו ברבעון ב-28.3% ל-13.4 מיליארד דולר והרווח התפעולי – ב-11.9% לקצת יותר משמונה מיליארד. חבות המס פחתה ביותר מ-75% והרווח למנייה עלה ב-27.8% ל-2.72 דולר.

אמזון: מדי שבוע – מחסנים חדשים בגודל של 40 מגרשי כדורגל

גם אמזון עקפה את התחזיות, ואף הציגה תוצאות שיא. החברה, שממשיכה ליהנות מהזינוק בקניות אונליין בתקופת הקורונה, הגדילה ברבעון את ההכנסות שלה ב-37.4% ל-96.2 מיליארד דולר והרווח הנקי קפץ בכמעט פי שלושה – ב-196.67% – ל-6.3 מיליארד.

למעלה מימי ונגד כיוון השעון: מנכ"ל אפל, טים קוק, מנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי. מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג ומנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס. נחקרו בנושא הגבלים עסקיים. צילומים: ויקיפדיה ו-BigStock

למעלה מימי ונגד כיוון השעון: מנכ"ל אפל, טים קוק, מנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי. מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג ומנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס. צילומים: ויקיפדיה ו-BigStock

החברה צומחת בקצב מדהים ואנליסט של חברת המחקר האמריקנית ג'פריס מעריך שמדי שבוע היא מוסיפה מחסנים ומתקני טיפול בחבילות בגודל של כ-40 מגרשי כדורגל – בארצות הברית בלבד. כמו כן, להערכתו, עד סוף השנה היא תגדיל את השטחים המיועדים לכך ב-70%. ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל החברה, ציין שבמהלך השנה האחרונה היא ייצרה כ-400 אלף מקומות עבודה חדשים, "בשכר מינימום של 15 דולר לשעה וביטוח רפואי משמעותי – דבר חשוב בימים קשים אלה".

דו"חות מעורבים לאפל וחיוביים לאלפבית

אפל פרסמה בסוף השבוע דו"חות מעורבים, עם גידול של 1% בהכנסות הרבעון האחרון של שנתה הכספית ל-64.7 מיליארד דולר לעומת ירידה של 7% ברווח הנקי ל-12.67 מיליארד. בשנה הכספית כולה ההכנסות שלה עלו ב-5.5% ל-274.5 מיליארד דולר והרווח גדל ב-3.9% ל-47.4 מיליארד. הרווח התפעולי גדל בשיעור דומה.

הירידה הרבעונית ברווח הנקי מוסברת הן בהשפעת הקורונה והן בעובדה שהיא מאבדת גובה בשוק הסיני: המכירות בשוק ענק זה צנחו ב-29%, עקב העיכוב בתחילת המכירה של ה-iPhone 12, עקב פגיעת הקורונה בשרשרת האספקה. יש לציין שהיא פיגרה אחרי המתחרות שלה בהשקת טלפון מהדור החמישי, והיא עשתה זאת רק בחודש שעבר – עם אותו iPhone 12.

לעומת זאת, אלפבית רשמה תוצאות חיוביות בלבד. החברה האם של גוגל הציגה במהלכו עליות יפות – של 14% בהכנסות ל-46.2 מיליארד דולר ושל יותר מ-59% ברווח הנקי ל-11.3 מיליארד. תוצאות אלה הביאו, כאמור, לכך שהמנייה שלה היא היחידה מבין המניות של החברות הללו שראתה ביום ו' את הצבע הירוק על מסכי וול-סטריט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים