נשים ומחשבים: נטלי זיידלר (גלפנד), אריקסון

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: טלי זיידלר (גלפנד), מהנדסת ליבת רשת בחברת אריקסון

שם ותפקיד: נטלי זיידלר (גלפנד), מהנדסת ליבת רשת בחברת אריקסון.

ותק בתפקיד: 20 שנים,

תפקידים קודמים: אין.

השכלה: הנדסת תוכנה, בית ספר להנדסאים באוניברסיטת תל אביב.

משפחה: נשואה + 3.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

הווידוי שלי הוא שלא חשבתי על תחום הטכנולוגיה. הייתי בת 18, עולה חדשה. חשבתי אז שיותר מתאים לי משהו יותר… נשי. ככה התחלתי ללמוד בפקולטה לסוציולוגיה ומדעי המדינה באוניברסיטת תל אביב. הבנתי מהר שהרמה שלי בשפה העברית לא מספיק גבוהה כדי ללמוד בתחום שבחרתי, אז פניתי למשהו שתמיד הייתי טובה בו: מתמטיקה והנדסת תוכנה. לא ידעתי מה אני רוצה להיות כשאהיה גדולה. אבל ידעתי מה אני לא רוצה: לא רוצה להתבזבז. אני זוכרת את היום ההוא: באמצע שנת הלימודים האחרונה ברחתי מהמשמרת שלי באיזו מסעדה ביפו שבה מילצרתי, כדי להגיע ליריד תעסוקה שהתקיים באוניברסיטה. זוכרת את הבחורה מכוח אדם של אריקסון שהתפלאה כשהבאתי לה קורות חיים באנגלית. כמה ימים אחרי זה אני זוכרת את אותה בחורה מלווה אותי ליציאה מהמשרדים של אריקסון אחרי שחתמתי על חוזה העבודה הראשון שלי, וזה מה שהיא אמרה לי:" את תהיי בחורה ראשונה במחלקה. כולם כבר מתרגשים". ככה, בגיל 22, נפתח בפניי עולם חדש.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

אני לא יודעת אם יש אפליה נגד נשים בתעשייה שלנו, אבל לדעתי הרבה נשים "מפלות את עצמן" מכיוון שהן חושבות בטעות שטכנולוגיה זה עולם של גברים ולא נותנות לעצמן הזדמנות. אני מאמינה שכל אישה יכולה להגיע לאן שהיא תבחר אם היא רוצה ומנסה.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

יכול להיות שאני לא משקפת את כל הנשים בתחום, ויכול להיות שמקום העבודה שלי תומך ומפרגן, אבל אני אף פעם לא הרגשתי שאני פחות טובה על רקע המגדר. אין ספק שאת הכבוד והערכה כל אישה צריכה להרוויח על ידי עבודה קשה, בדיוק כמו כל גבר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים